Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesajul rectorului UAO pentru ,,boboci”

Deschiderea anului universitar 2016-2017

Mesajul rectorului UAO pentru ,,boboci”

În mesajul meu mă voi adresa în mod special ,,bobocilor", adică studenților din anul I de la specializările universitare de licență: Management, Contabilitate și informatică de gestiune, Drept și Poliție locală.

Dragi studenți din anul I,
Bine ați venit la Universitatea Agora din Oradea (UAO)!
Din acest moment nu vă veți mai numi elevi, ci studenți.  Cuvântul  ,,student" vine de la ,,studiu", nu pentru că elevii n-ar ,,studia", ci pentru că la facultate se pune un accent mult mai mare pe studiul individual decât în școala gimnazială și liceu.
A studia azi înseamnă a te folosi de resursele Internetului/Web-ului, după conceptul constructivist de educație: http://www.dadalos.org/web_20_rom/educatie_20.htm.
Rolul dascălului din secolul XXI nu este acela de a umple golurile din mintea studentului, ci acela de a-i deschide mintea, de a-l învăța să învețe singur pe parcursul întregii vieți. Dascălii voștri, colegii noștri, nu vă vor dicta informații prefabricate, ca să vă ceară să le memorați, ci vă vor ajuta să învățați să discerneți informațiile existente, să le transformați în cunoștințe utile, să înțelegeți sensul conceptelor cunoașterii, pe care să le transformați apoi în modele de înțelepciune.
Studentul trebuie să fie un partener al profesorului în propria sa educație, nu un ascultător pasiv și noncombat în domeniul dezbaterii ideilor. Paradigma ,,magister dixit" a apus demult, azi nu mai există profesori atotcunoscători, ci profesori dispuși să învețe și ei zilnic alături de studenții lor.
Universitatea Agora dispune de platforma Moodle,  http://moodle.univagora.ro/, , un sistem de e-learning, performant şi gratuit, de management online al învăţării, care vă asigură posibilitatea de a studia de la distanţă, oricând şi oriunde v-aţi afla. Studenţii noştri îşi pot descărca/vizualiza cursurile în format electronic, să rezolve teste online, să folosească forumul de grup, e-mail ş.a.
Pentru cunoscătorii de limbă engleză și utilizatorii de Internet, cum cu toții trebuie să fim - ca să putem avea acces la o educație de calitate, sunt disponibile și alte platforme de E-Learning/ M-Learning, cu acces gratuit la cursuri online, cum ar fi:
Câteva realizări importante din anul universitar precedent
Vă propun să începem noul an universitar 2016-2017 cu aprecierea câtorva dintre succesele anului universitar precedent, cu speranța că acestea ne vor inspira pentru succesele viitoare.
Absolvenții UAO au promovat cu succes examenele de licență. Detalii la:
Brandul UAO - Revista IJCCC (indexată în ISI și Scopus)
International Journal of Computers Communications & Control (IJCCC) este brandul Universităţii Agora (aflat în top 100 mondial și cel mai bun jurnal ISI din România în domeniul Computer Science), a fost nominalizat pentru premiile „Scopus Awards".
Detalii la:
O evoluție frumoasă înregistrează și de celelalte reviste editate de UAO:
Agora International Journal of Administration Sciences
Agora International Journal of Economical Sciences;
Agora International Journal of Juridical Sciences.
Detalii la:http://univagora.ro/jour/index.php/index
Conferințe internaționale organizate de UAO în 2015-2016
1) Conferința IEEE-ICCCC2016: International Conference on Computers Communications and Control
Detalii la:
2) Conferința AIAC 2015: Agora International Administration Conference, ,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization"
Detalii la:
3) AIEC 2015: 9th Agora International Economical Conference, ,,Competitiveness and Performance in the EU Economy"
Detalii la:
4) Conferința ,,Minoritățile și drepturile omului"
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13584
Conferințe studențești organizate de UAO în 2015-2016
1) Conferința anuală a studenților de la Universitatea Agora ,,Importanța educației juridice în instituțiile de învățământ"
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13270
2) BACStud2016: Simpozionul Naţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești"
Detalii la:
Conferințe de închidere a unor proiecte POSDRU
1) Conferinţa de închidere a proiectului  COMTUR
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12431
2) Final de proiect ETIC
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.12520
3) Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES"
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12756
4) Conferința de închidere a proiectului „MIXECO - Mix de economie socială"
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12767
Brainstorming organizat la UAO de către Academia Română
Brainstormingul Academiei Române: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035
Detalii la:
Colaboratori apreciați cu care ne mândrim
1) Academicianul Gheorghe Păun este al șaptelea Doctor Honoris Causa al Universității Agora
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12518
2) Conferirea titlului de Profesor Honoris Causa doamnei prof. univ. dr. Ioana Moisil
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13383
3) Conferirea titlului Doctor Honoris Causa al Universității Agora d-lui prof. univ. dr. Gang Kou
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13388
4) Ec. George Ofrim - un model în afaceri și binefaceri: Membru de onoare al Senatului Universității Agora
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13366
Agoriști peste hotare în 2015-2016
1) Mobilități Erasmus (informații la asistent universitar Dan Petrică)
Detalii la: http://univagora.ro/ro/studenti/erasmus/
2) Școală de vară europeană - Croația (informații la conf. univ. dr. Viorina Judeu)
3) Școala de vară pentru studenți ,,Discover SWUFE Summer Camp 2016"
La  Soutwestern University of Finace and Economics, Chengdu, China, au fost prezenți doi studenți de la Universitatea Agora: Oana Varga și Dan Claudiu Scorte.
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13781
4) Școala de vară Sino-UE pentru doctoranzi (au participat Dan Petrică și Marius Șinca)
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13761
5) Prof. univ. dr. Ioan Dzițac la 7th International Workshop "Data Analysis Methods for Software Systems".
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12724
6) Ioan Dzițac la ,,2016 Big Data Symposium", la Academia Chineză de Științe
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13811
7) Prima vizită în Coreea de Sud a rectorului Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13819
Structuri de conducere
Pentru cei care veniți pentru prima dată într-o universitate doresc să vă dezvălui câteva mici ,,secrete" din viața studențească.
Forul decizional, care legiferează documentele strategice și aprobă normele de funcționare a/ale unei universități este Senatul universitar, în componența căruia intră 25% studenți.
Senatul Universității Agora din Oradea
Senatul Universității Agora din Oradea este format din:
prof. univ. dr. Adriana Manolescu -președinte, prof univ. dr. Elena - Ana Iancu - decan FSJA, conf. univ. dr. Casian-Valentin Butaci - decan FSE, conf. univ. dr. Gabriela Bologa - prorector, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu - cancelar, conf. univ. dr. Ioan Stan, Patricia Carmen Poleac - studentă FSJA, Loredana Gabriela Mocanu - studentă FSE.
Membrii de onoare ai Senatului (în ordinea cronologică a alegerii):
Prof. dr. Robert Joseph Childs, Southeastern University, Florida, SUA
Prof. Salvo Ando, Università della Sicilia Centrale Kore di Enna, Italia
Prof. Luca Refrigeri, Universita Degli Studi Del Molise
Prof. Alfio D'urso, Università di Catanzaro, Italia
Prof. Eva Pfostl, Istituto San Pio V di Roma, Italia
Prof. Sabia Bucci, Italia
Acad. Florin Gheorghe FILIP, Romanian Academy, România
Prof.univ.dr. Pierre BORNE, L'Ecole Centrale de Lille, Franţa
Prof.univ.dr. George METAKIDES, University of Patras, Grecia
Prof.univ.dr. Felisa CORDOVA, University of Santiago of Chile, Chile
Prof.univ.dr. Yezid DONOSO, University of the Andes, Bogotá, Columbia
Prof.univ.dr. Gang KOU, Southwestern Univ. of Finance and Economics, China
Prof.univ.dr. Yong SHI, University of Nebraska at Omaha, SUA
Dr. K. SRIDHARAN, cancelar - Kalasalingam University, India
Ing. Gheorghe GRIGUȚA, director general- Coniz Romarg, România
George Ofrim, director general, ARCER, România
Conducerea executivă UAO
Conducerea executivă UAO, pentru mandatul 2016-2020, este formată din: președintele Consiliului de administrație: prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rector: prof. univ. dr. Ioan Dzițac, prorector: conf. univ. dr. Gabriela Bologa.
Universitatea Agora se compune din două facultăți, fiecare facultate fiind condusă de către un decan, aflat la președinția consiliului facultății (din care 25% sunt studenți).
Facultatea de Științe Economice
(cu specializările Management și Contabilitate și informatică de gestiune)
Consiliul Facultății de Științe Economice: conf. univ. dr. Casian Butaci  - decan/ preşedinte, conf. univ. dr. Alina Manolescu, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu, conf. univ. dr. Viorina Judeu, lect. univ. dr. Liviu Iancu, stud. Laurenţiu Derecichei, stud. Oana Varga
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
(cu specializările  Drept și Poliție locală)
Consiliul Facultății de Științe Juridice și Administrative: prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu - decan/preşedinte, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu - decan interimar, conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, lect. univ. dr. Liviu Lascu, lect. univ. dr. Elena Sferlea, lect. univ. dr. Crăciun Leucea, stud. Patricia Carmen Poleac, stud. Dan Claudiu Scorțe.
Urez putere de muncă, sănătate și multe succese întregii comunități Agora în noul an universitar 2016-2017!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:18 Ora standard a Europei de Est