Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădinițe | Grădinița nr. 51 Oradea

Au fost aprobați indicatorii tehnico-economici actualizați la faza PT

Pentru construirea noii Grădiniţe Nr. 51


În scopul creșterii calităţii infrastructurii la nivelul educației preșcolare în Municipiul Oradea, precum și în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță în Oradea, pe Calea Clujului....citeste


 

Grădinița Nr. 51

Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță pe Calea Clujului, din fonduri europene


În scopul creșterii calității infrastructurii la nivelul educației preșcolare în Municipiul Oradea, precum și în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță, Grădinița cu program prelungit Nr. 51....citeste


 

La Grădinița Nr. 51, o întâlnire cu dna procuror Adela Stamatiu

Despre abuzul exercitat asupra copiilor


Inițiat de doamnele educatoare Indrieș Valeria și Vîrciu Claudia, proiectul educațional județean „Și eu am drepturi” a continuat joi, 30 ianuarie 2014, cu cea de-a treia întâlnire de proiect, al cărei invitat special a fost distinsul procuror Adela Stamatiu....citeste


 

Joi, lansare de proiect la Grădinița Nr. 51

„Și eu am drepturi!”


Doamnele educatoare Indrieș Valeria și Vîrciu Claudia, de la Grădinița Nr. 51, structură a Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici” din Oradea, au inițiat proiectul educațional județean „Și eu am drepturi!”...citeste


 

La Grădinița nr. 51 din Oradea

Birourile directoarei și administratorului s-au transformat în sală de grupă


În cursul verii, birourile alăturate ale directoarei și administratorului de la Grădinița nr. 51 din Oradea s-au unit primind o altă destinație, aceea de sală de grupă. În acest fel, grădinița a câștigat spațiu pentru încă o grupă de copii, astfel încât, în anul școlar 2008-2009, grădinița va funcționa cu cinci grupe și cu un efectiv de 125 de copii. În urma reorganizării spațiului, conducerii i-au fost amenajate birouri corespunzătoare la subsol....citeste


 

Joi, la Grădinița nr. 51 din Oradea

Vernisajul expoziției de Paști


Joi (24 aprilie 2008), la Grădinița nr. 51 din Oradea, a avut loc vernisajul expoziției de Paști - „un bun prilej pentru educatoarele grădiniței noastre de a le arăta părinților ce pot face două mâini dibace. Cu multă imaginație și pricepere, folosind o gamă variată de tehnici, copiii au realizat o sumedenie de lucrări, care au umplut o sală întreagă”, ne explică dna directoare Maria Lele. ...citeste


 

Între 5 și 9 martie, la Grădinița nr. 51 din Oradea

Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda


În perioada 5 - 9 martie 2008, Grădinița nr. 51 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), a găzduit întâlnirea de proiect Socrates Comenius, cu tema “Nord, sud, est, vest,/ Stând pe pământ,/ Privind spre mare”, la care au participat și delegațiile de profesori din cele trei țări partenere: Anglia, Spania și Irlanda....citeste


 

joi, 21 noiembrie 2024, 10:49:59 Ora standard a Europei de Est