Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță pe Calea Clujului, din fonduri europene

Grădinița Nr. 51

Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță pe Calea Clujului, din fonduri europene

În scopul creșterii calității infrastructurii la nivelul educației preșcolare în Municipiul Oradea, precum și în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, Primăria Oradea va construi o nouă grădiniță, Grădinița cu program prelungit Nr. 51.

Cererea de finanțare pentru investiția ,,Construirea grădiniței noi nr. 51, cu echiparea infrastructurii educaționale pentru educația timpurie antepreșcolară și preșcolară în municipiul Oradea" se află în etapa de pre-contractare și a fost depusă în cadrul Programului Operațional Regional 2014 - 2020, Axa 4. Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare.
Valoarea totală a contractului este de 3,596,281.75 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă este de 2,149,732.19 lei (inclusiv TVA) și valoarea totală neeligibilă de  1,446,549.56 lei, durata de realizare a lucrărilor fiind de 24 de luni.
Grădinița Nr. 51 face parte din structura Școlii Gimnaziale ,,Ioan Slavici" Oradea și nu are buget separat, ci este inclusă în bugetul școlii, care are personalitate juridică.
În prezent, Grădinița Nr. 51 nu corespunde din punct de vedere al normelor actuale igienico-sanitare; nu are autorizație sanitară de funcționare, în ultimii ani a funcționat cu autorizație temporară; nu are cabinet medical avizat; instalația electrică, instalațiile sanitare, mobilierul și podelele sunt foarte deteriorate. Grădinița funcționează într-un spațiu impropriu, sub limita de suprafață reglementată prin normativele în vigoare.
De asemenea, în ceea ce privește accesibilitatea, analiza situației existente a pus în evidență incapacitatea persoanelor cu dizabilități de a accede în incintă. După repetate reparații capitale la un imobil vechi de aproximativ 80 de ani, urmată de recompartimentări, este necesară construirea unei noi clădiri cu o capacitate de 60 de locuri lângă amplasamentul existent, la standarde impuse de legislația în vigoare. Grădinița nouă de pe Calea Clujului va deservi copiii cu vârsta preșcolară (3-6 ani) proveniți din familiile cu domiciliul în Cartierul Tineretului, Tokai - Zona Gutenberg și comunele estice ale Zonei Metropolitane Oradea.
Momentan grădinița are înscriși 65 de copii, dar în condițiile construirii noii grădinițe care să corespundă din toate punctele de vedere (aviz sanitar, al dotărilor, aviz cabinet medical, spațiu de joacă), cu siguranță vor fi mai multe solicitări ale părinților din această zonă care momentan și-au înscris copiii la alte grădinițe sau i-au transferat fiind nemulțumiți de condițiile existente.
În imediata vecinătate a Școlii ,,Ioan Slavici" se va construi și Centrul de zi pentru copiii proveniți din comunitățile marginalizate, obiectiv de investiție ce face parte din proiectul ,,Regenerare fizică, economică și socială a comunității defavorizate din zona Gutenberg, Municipiul Oradea", depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014 - 2020, Axa 4. Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.3: Oferirea de sprijin pentru regenerarea fizică, economică și socială a comunităților defavorizate din regiunile urbane și rurale.
Acest proiect se află în faza organizării de șantier și începerii lucrărilor, executantul lucrării fiind asocierea formată din SC ABED NEGO COM SRL și SC Novartis SRL. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:26 Ora standard a Europei de Est