Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Și eu am drepturi!”

Joi, lansare de proiect la Grădinița Nr. 51

„Și eu am drepturi!”

Doamnele educatoare Indrieș Valeria și Vîrciu Claudia, de la Grădinița Nr. 51, structură a Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici” din Oradea, au inițiat proiectul educațional județean „Și eu am drepturi!”

Este vorba despre un proiect privind prevenirea și eradicarea relelor tratamente aplicate minorilor.
Surprinzător și încântător, doamna educatoare Valeria Indrieș s-a dovedit a fi extrem de abilă și convingătoare, din moment ce a reușit să aducă joi (21 noiembrie 2013) în fața copiilor și părinților asemenea invitați: procuror, avocat, psiholog, medic și polițiști…
Alături de conducătorul instituției, doamna director Buzulică Brândușa, directorul Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici”, au onorat la lansarea proiectului: dna procuror Adela Stamatiu, din partea Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, dna avocat Marina Oros, de la Cabinetul de avocați, psiholog Ioan Tamaș, dna dr. Adina Þucudean, medic stomatolog, agent principal de poliție Mariana Andor și agent de poliție Cristian Pașca.
La reuniune au participat copii din grupele mari și mijlocii, însoțiți de doamnele educatoare, precum și reprezentanți ai părinților.
Pentru început, dna educatoare Valeria Indrieș a salutat distinșii invitați, colegii și părinții, mulțumindu-le pentru prezență, după care a făcut cunoscute obiectivele și scopul proiectului.
„Scopul acestui proiect este prevenirea și stoparea relelor tratamente exercitate asupra copiilor; iar obiectivele au în vedere: cunoașterea și respectarea drepturilor și îndatoririlor copilului, a normelor de comportare în societate, manifestarea unor atitudini favorabile, corespunzătoare față de copii, din partea părinților și a întregii comunități”.
Prin câteva citate, dna educatoare a sensibilizat asistența, pregătind-o pentru intervențiile invitaților. „Toți oamenii mari au fost mai întâi copii, dar puțini dintre ei își mai aduc aminte; ar trebui măcar pentru o zi ca rolurile să se inverseze: copiii să conducă lumea, iar oamenii mari să-i asculte!”
După cuvântul de salut al doamnei director și felicitările adresate inițiatorilor proiectului, am ascultat cu interes intervențiile invitaților; domniile lor s-au adresat, în principal, părinților, îndemnându-i să manifeste multă înțelegere și iubire față de propriile odrasle, investițiile lor de suflet cele mai importante, să evite certurile și discuțiile aprinse în fața, în prezența lor; să nu apeleze la divorț decât în cazuri extreme, să manifeste toleranță și răbdare în relația de cuplu și multă afectivitate față de copii. Cu toții au ținut să se facă bine  înțeleși de către părinți apelând la exemple convingătoare. Dna procuror a îndrăznit chiar să se adreseze copiilor, invitându-i la dialog. Atât le-a trebuit că s-au găsit destui „avocați” care au început să se dezlănțuie și să dea totul din casă… în sinceritatea și inocența lor fără margini. A fost o activitate educativă în care invitații au căutat sensibilizarea părinților, iar la final, părinții au pus pe tapet dureroasa problemă a siguranței copiilor.
La o evaluare a activității, acordăm cu bucurie FB-uri inițiatorilor proiectului, invitaților, părinților, dar și minunaților copii, pentru răbdare, cumințenie și sclipirile pe care le-au avut în momentele de sinceritate maximă și interactivitate.
Să mai spunem că proiectul a fost gândit a se desfășura prin activități lunare, la care vor fi solicitați, rând pe rând, cei șase invitați.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și eu am drepturi!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:58 Ora standard a Europei de Est