Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A apărut nr. 19/131 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 19/131 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu diseminarea proiectului derulat de Universitatea Oradea și Universitatea din Debrețin „Dezvoltarea comună a infrastructurii de cercetare pentru optimizarea activităților transfrontaliere de investigare a bolilor neurodegenerative și a durerii”.

Doamna prof. Irina Vasilescu de la Școala Gimnazială Nr. 195 din București revine în pagina a II-a cu un proiect Comenius-eTwinning provocator: „Alternative inovatoare în studiul matematicii”. În prima zi a săptămânii (27 ianuarie 2014), prefectul județului, dl Claudiu Pop, a primit ambasadorul Canadei la București, Excelența Sa Joanne Lemay și împreună cu președintele Consiliului Județean Bihor, dl prof. Cornel Popa, l-au primit pe consulul Republicii Federale Germania, dl Rolf Maruhn.
În pagina Universitaria, continuă diseminarea proiectului coordonat de dna conf. univ. dr. Adina Mincic, alături de prima ședință din 2014 a Senatului Universității din Oradea. În pagina Universității Agora, distinsul rector Ioan Dzițac continuă serialul despre India, cu episodul al II-lea - A treia zi în India. În pagina Eveniment, am relatat despre Marșul antiviolență inițiat de doamna deputat Florica Cherecheș. În rubrica juridică, dl notar Gârba Cornel ne aduce în atenție Bunurile și drepturile exercitate asupra acestora. De la Școala Gimnazială Nr. 1 din Ciumeghiu, consilierul educativ Mihaela Cuibuș a realizat un fotoreportaj (cu patru poze) la Sărbătorirea Unirii Principatelor Române. În mijlocul revistei am publicat premianții concursului național LuminaMath de la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea. În continuare, vă prezentăm câștigătorii ediției a IV-a a concursului de eseuri „Cartea care m-a impresionat”. Un alt concurs județean și-a desemnat câștigătorii. E vorba despre „Un măr pe zi - o viață sănătoasă”. Suntem singurii care am publicat toate cele 30 de echipaje câștigătoare (elevi și profesori) de la cele 30 de școli din județ. Dna profesor Crina Bercovici, de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, ne scrie despre Concursul Școlar Național de Competență și Performanță COMPER. De la dl prof. Marcel Coroiu aflăm cum s-a desfășurat etapa pe sector la handbal, găzduită de Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș. Doamna prof. Florina Cloanda scrie despre omagiul adus Poetului nepereche și despre concursul județean „Un măr pe zi” la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș. La rubrica săptămânală, Alexandra publică versurile cântecului „Păstorul cel bun”. La Olimpiada națională de lingvistică de la București vom fi reprezentați de patru fete: Anca Itu (de la Școala Gimnazială „Dacia”), Andreea Cârstoiu (din Aleșd), Roxana Costea (de la CN „Mihai Eminescu”) și Camelia Þicărat (de la „Betel”). În zona 0, concursul județean „Un măr pe zi” a fost jurizat la Școala Gimnazială „Oltea Doamna”. În cadrul Festivalului Național al Șanselor Tale, la Școala Gimnazială „Viorel Horj” din Drăgănești s-a derulat proiectul „Uniți devenim mai buni”, după cum aflăm din articolul semnat de prof. Florea Georgeta Julieta Amalia. Dacă suntem în pagina 14, avem concurs cu premii „Merita.bio”. În această ediție, am publicat numele câștigătorilor celor trei ediții (IV, V și VI); cei nouă norocoși sunt de la Grădinița Nr. 52 Oradea, Școala Gimnazială „Dacia”, C.N. „Iosif Vulcan”, de la școala și grădinița din Dicănești, comuna Drăgești, precum și de la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” din Ștei. În pagina Promovarea imaginii, pe lângă Promovarea partenerilor noștri, avem preșcolarii de la Grădinița Nr. 55 din Oradea.
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan” nr. 19/131 din 4-10 februarie 2014; numărul cuprinde 56 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:51 Ora standard a Europei de Est