Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

FC Bihor – CS Oșorhei 0-2

Într-un meci amical

FC Bihor – CS Oșorhei 0-2

În cel de-al șaptelea joc de pregătire pe care FC Bihor l-a disputat în această iarnă, a cedat miercuri, 19 februarie 2014, cu scorul de 0-2, în fața formației CS Oșorhei, într-o partidă desfășurată pe Stadionul Motorul.

La pauză, scorul a fost egal, 0-0, iar cele două goluri ale echipei de ligă a III-a au fost marcate în minutele 75 și 77 de Moise și Ov. Popa.
Deși a dominat în mare parte jocul, ratând și ocazii bune de a marca, fotbaliștii orădeni s-au văzut învinși, în urma unor greșeli nepermise.
În minutul 75, în urma unei centrări venite de pe partea dreaptă de la Matei, Moise din 6 metri l-a învins pe portarul Sălăjan, cu un șut la colțul scurt. Nu au trecut decât două minute și după o greșeală a goalkeeper-ului echipei orădene, care a degajat greșit, Ov. Popa a interceptat și cu un lob de la peste 20 de metri l-a învins pe Sălăjan, care era și ieșit din poartă.
 „Facem greșeli nepermise și luăm gol nepermis de ușor în condițiile în care adversarul nu putem spune că ne-a dominat sau că am făcut un joc prost. Am ratat o serie de ocazii, ratăm cu seninătate și luăm gol pe niște greșeli copilărești, din păcate. Sperăm ca acestea să nu le repetăm în jocurile oficiale. Sper să revenim cu picioarele pe pământ și sper ca acest duș rece pentru noi să fie cu folos, pentru că trebuie să fim în teren exact cum am fost la jocul cu Timișoara pentru a avea sorți de izbândă. Nu pot să spun că băieții nu au încercat astăzi. Din păcate atât am putut. Dar, repet nu reușim să înscriem, dar nu am avea voie să primim gol pe greșeli copilărești”, a declarat, după meci, antrenorul principal al orădenilor, Alexandru Pelici.
Au marcat: Moise (min. 75) și Ov. Popa (min. 77)
FC Bihor: Smaranda (min. 46 Sălăjan) – Mihuț, Fl. Lazăr, Pascariu, A. Achim – Străuț, M. Stancu (min. 46 Haș) – S. Ianc, Sorian (min. 78 Letan), Ov. Bic (min. 46 Fl. Pop) – R. Lukacs (min. 77 Hadăr). Antrenor: Alexandru Pelici
CS Oșorhei: S. Ghilea (min. 71 Hava) – Matei, Pintea (min. 78 Pașca), Ș. Pop (min. 78 Teșan), Fl. Popa – Moise (min. 80 Cornea), Magda (min. 80 Junc), Boneta (min. 46 Chețan), S. Ban (min. 61 Cr. Andor) – Ov. Popa (min. 78 Mladonizcky) și Ardelean (min. 61 Ganea). Antrenor: Rudy Kovacs
Au arbitrat: Laurențiu Danșa – Ciprian Danșa și Alexandru Corb (toți din Oradea)
În următoarea partidă, FC Bihor va evolua vineri, de la ora 15.30, pe Stadionul Luceafărul, în compania echipei CSC Sânmartin.
Radu MARIAN

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:01:57 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...