Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Inimioare pereche” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

În 14 februarie

Concursul „Inimioare pereche” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

An de an în școala noastră elevii din Consiliul Școlar al Elevilor pregătesc pentru colegii lor concursuri, întreceri, mici surprize antrenante și plăcute care creează o atmosferă destinsă în pauze.

Profitând de semnificația zilei de 14 februarie pentru tinerii de pe alte meleaguri, am sărbătorit și noi această sărbătoare a inimilor, a florilor, a micilor cadouri, a iubirii. În școală au fost desfășurate două concursuri:
1.Concursul „Inimioare pereche
Între 730-8, vineri, 14 februarie 2014, elevii au primit la intrarea în școală câte o inimioară (inimioara băieților era albastră, în timp ce a fetelor era roșie). Elevii aveau misiunea să găsească „inima pereche”, să scrie numele și clasa pe spatele celor două inimi, și să le preda, în pauza mare (10.50 - 11.05) organizatorilor, în fața Stației de muzică a școlii. „Inimioarele pereche” au primit premiul pe loc! Acesta consta într-o ciocolată dublă pe care câștigătorii au împărțit-o frățește. În acest an au fost acordate 20 premii.
De buna dispoziție au fost responsabili elevii organizatori și toți elevii care au răspuns provocării, care au intrat în joc. Elevii care au coordonat concursul au fost: Andreea Tau (VII), Andreea Copos (VII), Andrea Oaie (VII), Iulia Mihoc (VII), Denisa Bogojel (VII), Timea Sasca (VII), Iulian Paragină (VIII), Adrienn-Dora Szöke (IX A), Florina Gavriș (X A), Laura Boc (X A), David Szöke (XI B), Patricia Cosma (XI A) și Adrian Tudor (XI A).
2.Concursul de catrene, având tema „14 februarie”
Catrenul trebuia să conțină minimum două din cuvintele: iubire, Soare, floare, culoare.
Au obținut premii
*la gimnaziu: Andreea Tau (premiul I), Luiza Butaciu (premiul II), Paula Martin (premiul III), Cătălin Perț, Iulia Mihoc și Paul Blaga (mențiuni).
*la liceu: Alexandra Goina (premiul I), Ana Maria Butaciu (premiul II), Roxana Bodin și Mihnea Orjan (premiul III).
De coordonarea concursurilor și jurizare s-au ocupat elevii: Patricia Cosma, Ioana Magda, Răzvan Pelle, Andrei Toma și Adrian Tudor din clasa a XI-a A.
Premiile, în valoare de 200 de lei, au fost sponsorizate de organizatori și inimoși sponsori.
Organizatorii i-au avut alături pe coordonatorii CȘE, profesorii: Crina Bercovici, Mirela Tudor și Florina Brânda, cărora le mulțumim!
Nu uitați: „Să iubești nu e nimic. Să fii iubit e ceva. Să iubești și să fii iubit e totul”. (T. Tolis)
Reporter: Patricia Cosma, XI A
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Inimioare pereche” la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:37 Ora standard a Europei de Est