Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

PRIMA VIZITĂ ÎN ȚARA CONTRASTELOR (3)

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

Prof. Vinod K. Madan de la Kalasalingam University, Krishnankoil, Tamil Nadu, India, a vizitat Universitatea Agora din Oradea, până în prezent, de două ori.

Prima vizită a efectuat-o în 13 iunie 2013, prilej cu care a susținut două lecturi invitate: 1) Nondestructive Evaluation using Barkhausen Noise; 2) Digital Signal Processing and Applications [1].
A doua vizită a profesorului Madan a avut loc în perioada 15 - 20 octombrie 2013, ocazie cu care a participat și la 7th Agora International Law Conference, AILC 2013, „Prospects and Challenges of 21st Century Law” [2], unde a prezentat lucrarea, scrisă în colaborare cu R.K. Sinha, The Dymamics of Rape in Modern Indian Society, care a fost publicată ulterior în revista de drept a Universității Agora, Agora International Journal of Juridical Sciences.
În cea de a doua vizită, profesorul Madan a fost însoțit de cancelarul universității sale (funcția de cancelar este echivalentă la ei cu cea de rector la noi), Thiru K. Sridharan, pe care l-am invitat pentru semnarea unui memorandum de înțelegere, prin care ne-am angajat la colaborări în domeniul cercetării și învățământului, incluzând mobilități reciproce pentru cadre didactice și studenți [3].  
În baza acordului de înțelegere și a unei invitații oficiale, în perioada 17-24 ianuarie 2014, am efectuat o vizită în India.
Vizita la Kalasalingam University [4] a inclus:
1.Întâlnirea cu bordul de management (incluzând cancelarul, vicecancelarul, decanii facultăților și directorii de departamente), prilej cu care am avut onoarea să mi se înmâneze eșarfa de membru de onoare al comunității lor academice, în calitate de membru în International Advisory Committee of Kalasalingam University, titlu care mi-a fost acordat de Consiliul Academic la 10 octombrie 2013. Tot cu acest prilej, la rândul meu, i-am înmânat cancelarului, Dr. Thiru K. Sridharan, certificatul de membru de onoare al Senatului Universității Agora (al optulea titlu onorific acordat de Senatul Universității Agora unor personalități internaționale din Chile, China, Columbia, Grecia, Franța, România, Statele Unite și acum și din India).
2.Întâlnirea cu președintele și fondatorul universității, Thiru T. Kalasalingam, care mi-a dăruit o frumoasă ghirlandă indiană cu decorațiuni și mărgele artizanale;
3.Lectură invitată în fața comunității academice, cadre didactice și studenți, de la Kalasalingam University, cu tema From Hard Computing to Soft Computing;
4.Turul campusului universitar, împreună cu domnul cancelar Thiru K. Sridharan și prof. Vinod Madan (campusul este situat la 60 km de orașul Madurai, într-un decor foarte frumos, la poale de munte, are o întindere foarte mare și găzduiește toate facultățile, departamentele, căminele de băieți și fete – pe care le-am vizitat, 3 cantine studențești - câte una pentru băieții, respectiv fetele care locuiesc în cămine, iar una pentru cadrele didactice și studenții externi – care vin la universitate cu mijloacele de transport proprii sau cu o parte din cele 65 de autobuze - câte are universitatea în dotare proprie, stație de alimentare cu combustibil, terenuri de sport, bazin de înot, centru medical, farmacie, mașină de salvare, helioport, bloc de locuințe pentru cadrele didactice și de cercetare, casă de oaspeți cu cantină proprie, locuri de rugăciune ș.a.);
5.Vizita la facultățile și departamentele de învățământ și cercetare ale Kalasalingam University (de menționat că Universitatea Kalasalingam este foarte mare, are facultăți de profil ingineresc, arte și științe, farmacie, peste 50 de programe de studii de licență, 7 programe de master și școli doctorale în toate domeniile, precum  și 8 departamente, 9 societăți profesionale și un centru de excelență IBM, iar predarea se face în limba engleză);
(continuarea, în numărul următor - 133)
Prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
 
Referințe web:
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.8916
[2] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9374
[3]http://univagora.ro/m/filer_public/2013/10/17/mou_agora_kalasalingam.pdf
[4] http://kalasalingam.ac.in/klu/
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:54 Ora standard a Europei de Est