Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La „LuminaMath”, „EuroJunior” și „Smart” s-au obținut 103 premii și mențiuni

La C.N. „Iosif Vulcan” din Oradea

La „LuminaMath”, „EuroJunior” și „Smart” s-au obținut 103 premii și mențiuni

Vineri, 14 februarie 2014, aveam să aflăm de la dl profesor Ionuț Andrei că la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, la concursurile naționale „LuminaMath”, „EuroJunior” și „Smart” s-au obținut 103 premii și mențiuni.

39 la LuminaMath, 29 la clasa a II-a D, clasa dlui prof. Ionuț Andrei (Mărginean Matei Alexandru, Pantea David Laurențiu și Lazăr Andrei – premiul I; Perț Oana Maria, David Marc Cristian, Ștefan Darius Alexandru, Torje Luca Mario, Constantin Iasmina Maria, Tăut Armin Raoul, Pentea Alexandru Mihai, Popovici Raluca Maria, Sabău Vlad George, Bonaci-Iacob Georgiana Maria, Neț Ianis Andrei, Coș Alexie Ioan, Dana Maria Teodora, Matica George Anton, Chindlea Bianca, Noje Carina Patricia, Boroș Eszter Ilonka și Gavriluț Alexandru Emil – premiul al II-lea; Þinc Briana Maria, Ghețe Daiana Sara, Buștean Iasmina Ioana, Boca Horațiu Florin, Moisa Ciprian Ioan și Indrieș Sofia Elena – premiul al III-lea; Laza Carina Aylin și Doseanu Carina Agata – mențiune), precum și 10 premii și mențiuni, la clasa a IV-a A, clasa dnei prof. dr. Maria Donca (Antonia Morcovescu și Luca Răzvan Rătan - premiul al II-lea; George Octavian Popovici, Daria Nerissa Voichescu, Gabriela Alesia Pintea și Mihai Alexandru Mesaroș - premiul al III-lea; Mara Ștefania Floruț, Ștefania Luncan, Nicholas Pendea și Georgiana Tania Pantea - mențiune).
17 premii și mențiuni la „EuroJunior”, 14 la clasa a II-a D, clasa dlui prof. Ionuț Andrei (Coș Alexia – mențiune națională și 13 medalii de argint: Pantea David, Torje Luca, Constantin Iasmina, Pentea Alexandru, Ștefan Darius, Indrieș Sofia, Chindlea Bianca, Perț Oana, Doseanu Carina, Laza Carina, Tăut Armin, Þinc Briana și Neț Ianis); două premii la clasa a II-a A, a dnei prof. Angela Clonda (Martin Paul – premiul al II-lea, medalie de argint și Tuleu Giulia – premiul I național, medalie de aur), precum și premiul I național (medalie de aur) pentru Pek Natalia, din clasa a II-a B, eleva dnei prof. Aurelia Susan.
Un succes răsunător s-a înregistrat la cea de-a XVIII-a ediție a concursului național „Smart”. Din 138 de concurenți, 47 au obținut maximum de puncte: câte 100 de puncte, la una, două sau chiar la cele trei probe: la Cultură generală, Matematică și Română. La Proba de baraj, cei 47 au obținut: 34 – premiul I (medalii de aur), 11 – premiul al II-lea și 2 – premiul al III-lea.
Să-i cunoaștem și pe cei 47; cei 34 cu premiul I și medaliați cu aur sunt: Barna Tamara, Eder Cotrău, Iștoc Iustina, Pek Natalia și Seichei Raul - la Română, Meza Patricia, Pal Denisa, Pătcaș Alexandru, Scutelnicu Iasmina și Sebestyen Ștefania - la Mate și Română, toți zece sunt elevi în clasa a II-a B, clasa dnei prof. Aurelia Susan; Berdie Tudor - la Mate, iar Nedelcu Bianca – la Mate și Română, din clasa a II-a C, sunt elevii dnei prof. Anca Simona Mărincean; Clonda Alexandru și Martin Paul – la Română, Gheban Bianca și Tuleu Giulia – la Mate și Română, din clasa a II-a A, sunt elevii dnei prof. Angela Clonda; Boca Horațiu și Indrieș Sofia – la Mate, Laza Carina, Popovici Raluca și Ștefan Darius – la Română, Comșa Radu, Matica George și Neț Ianis – la Cultură generală și Română, Mărginean Matei și Noje Carina – la Mate și Română, plus șapte elevi care au obținut câte 100 de puncte la toate cele trei probe: Cultură generală, Mate și Română; este vorba de: Bonaci-Iacob Georgiana, Chindlea Bianca, Constantin Iasmina, Gavriluț Alexandru, Pantea David, Perț Oana și Torje Luca; dintre cei 7, Perț Oana a avut norocul să câștige Marele premiu național – un laptop. Toți cei 17 premianți, medaliați cu aur, sunt elevii dlui prof. Ionuț Andrei. Din clasa a IV-a B, a obținut câte 100 de puncte la Română și la Proba de baraj, precum și medalie de aur, eleva Celia Clonda, eleva dnei prof. Maria Duma.
11 din cei 47 au obținut la Proba de baraj câte 90 de puncte și premiul al II-lea: Berindei Antonia, Boroș Eszter, Bulzan Alexia, Cornea Casandra, Coș Alexie, Dana Maria, Doseanu Carina, Lazăr Andrei, Pentea Alexandru, Petrică Daiana și Þinc Briana. Cele două premii III la Proba de baraj (cu câte 80 de puncte) au revenit elevilor Buștean Iasmina și Corb Raul.
Așadar, v-am prezentat un palmares impresionant aparținând elevilor „pedagogiști” orădeni din clasele a II-a A, B, C și D, a IV-a A și B!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „LuminaMath”, „EuroJunior” și „Smart” s-au obținut 103 premii și mențiuni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:21 Ora standard a Europei de Est