Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Campanie preventiv rutieră

,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Astăzi, vineri, 14 februarie 2014, Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere (A.R.P.E.R.), împreună cu polițiștii Serviciului Rutier din cadrul IPJ Bihor, au desfășurat activități preventive pe raza Municipiului Oradea pentru creșterea gradului de politețe în trafic, care, odată respectate în trafic, previn victimizarea prin accidente de circulație.

Polițiștii rutieri au acționat pe principalele artere din Municipiul Oradea, în vederea prevenirii implicării conducătorilor de autovehicule în evenimente rutiere, venind totodată, în sprijinul acestora cu sfaturi și recomandări utile privind gesturile sau comportamentele regretabile, care influențează direct și siguranța circulației rutiere, creând stări tensionate, conflictuale, contraindicate celor de la volan.
Este nevoie de o astfel de abordare în rândul șoferilor, datorită faptului că aceste comportamente agresive datorită lipsei de respect în trafic își produc victimele în rândul persoanelor participante la traficul rutier de zi cu zi.
Cu acest prilej, reprezentanții asociației și polițiștii rutieri au distribuit pliante, realizate în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, în care se vor regăsi principalele aspecte de politețe, ce trebuie respectate de către conducătorii auto pe timpul deplasării pe drumurile publice.
Despre Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere
Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere este o persoană juridică română de drept privat fără scop lucrativ ce își desfășoară activitatea în conformitate cu O.G. 26/2000 privind asociațiile și fundațiile.
Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere a fost fondată în Municipiul Oradea și are următoarele preocupări:
*apărarea intereselor morale ale victimelor accidentelor rutiere și ale moștenitorilor acestora;
*acordarea de consiliere și asistență socială, psihologică, tehnică și juridică;
*colaborarea cu instituțiile abilitate ale statului, în scopul sprijinirii acestora pentru realizarea de programe educaționale în vederea reducerii numărului de accidente de circulație;
*monitorizarea consecințelor accidentelor de circulație rutieră;
*armonizarea legislației românești cu normele și standardele europene;
*realizarea în școli a unei educații sistematice pentru însușirea regulilor de circulație pe drumurile publice și prevenirea victimizării elevilor;
*sensibilizarea factorilor responsabili și a opiniei publice privind prevenirea accidentelor rutiere;
*educarea populației, a conducătorilor auto, îndeosebi a tineretului, privind cunoașterea și respectarea normelor de conduită pe drumurile publice;
*scăderea numărului accidentelor de circulație și a consecințelor lor pentru victime și societate.
Obiectivele asociației
ARPER este o organizație neguvernamentală, non-profit, înființată din inițiativa unor victime ale accidentelor de circulație, având ca obiective principale următoarele:
1) Reducerea numărului accidentelor rutiere, a consecințelor pentru victime, familiile acestora și societate.
2) Sensibilizarea opiniei publice, în special a participanților la trafic, privind necesitatea cunoașterii și respectării normelor la regimul circulației rutiere. Preocupările noastre în această direcție sunt cuprinse într-un plan de activități și acțiuni precum: simpozioane, conferințe, forumuri, simulări de accidente rutiere, acțiuni de tipul: Cum circulăm – campanie preventivă pentru sezonul de toamnă - iarnă, Comemorarea victimelor accidentelor rutiere, Sărbători de iarnă în siguranță, Proiect educațional adresat elevilor claselor I - VIII – „Colțul Micului Pieton”, Proiect educațional adresat elevilor de liceu – „Educație rutieră – Educație pentru viață”, Campanie preventivă – „Dragobete te motivează să conduci în siguranță”, Siguranță pe două roți și alte asemenea campanii de prevenire și conștientizare a participanților la trafic.
Toate aceste acțiuni le desfășurăm împreună cu alte instituții abilitate ale statului cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere.
3) Un al treilea obiectiv, dar nu cel din urmă, îl reprezintă educația rutieră a participanților la traficul rutier și în special al tinerilor din învățământul preuniversitar.
Această activitate este desfășurată în parteneriat cu instituții subordonatoare Ministerului Educației Naționale,  Ministerului Afacerilor Interne și vizează educația tinerilor în cunoașterea regulilor circulației rutiere. Acest obiectiv a apărut ca o necesitate a respectării Codului Rutier – OUG nr.195/2002 care impune instituțiilor statului român efectuarea educației rutiere la nivelul unei ore, săptămânal pe durata derulării anului de învățământ preuniversitar, activitate ce întâmpină severe dificultăți de transpunere în practică de către autoritățile statului român, responsabile. În acest context avem în vedere pe lângă resursele noastre și obținerea unor fonduri de la Comunitatea Europeană și de la alte instituții interesate.
4) Al patrulea obiectiv este strâns legat de celelalte trei și se referă la creșterea numerică și calitativă a membrilor ARPER, astfel încât să avem o reprezentare organizatorică și structurală care să ne permită punerea în aplicare a scopurilor asociației.
 Prin natura obiectivelor și scopurilor asociației, ne propunem și ne place să credem că suntem o structură aflată mereu în sprijinul victimelor accidentelor rutiere și al familiilor acestora, cât mai ales o alternativă pertinentă la instituțiile statului în domeniul prevenției și educației rutiere, situându-ne acolo unde din varii motive măsurile stabilite și aplicarea normelor nu dau rezultatele scontate.
De asemenea, obiectivul asociației este acela de a se implica în mod activ pentru a crea programe și activități care sprijină conștientizarea participanților la trafic în ceea ce privește victimizarea lor în accidente rutiere, ținând seama de valorile care ne definesc și pe care le promovăm – respect, integritate și excelență.
Vanda Jari,
reprezentant al asociației
A.R.P.E.R.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Politețe în trafic – Siguranță rutieră!”

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:46:16 Ora standard a Europei de Est