Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

În 18, 19 și 20 februarie, va avea loc simularea Evaluării naționale la clasa a VIII-a

În condiții reale de examen,

În 18, 19 și 20 februarie, va avea loc simularea Evaluării naționale la clasa a VIII-a

Elevii din clasa a VIII-a sunt așteptați marți, 18 februarie 2014, să participe la prima probă din cadrul simulării Evaluării naționale la limba și literatura română.

Chiar dacă rezultatele nu se trec în catalog, evenimentul trebuie privit cu toată seriozitatea și responsabilitatea, el fiind un exercițiu important și benefic, pentru că se desfășoară în condiții reale de examen național. Prin urmare, prezența la simulare trebuie privită ca atare de fiecare elev.
Miercuri și joi, vor simula Evaluarea la matematică și limba maternă, iar în 7 martie, vor fi afișate rezultatele.
Simularea BAC-ului, în 3, 4, 5 și 7 martie
Elevii din clasa a XII-a vor simula Examenul de bacalaureat în zilele de 3, 4, 5 și 7 martie, iar în 14 martie, se vor afișa rezultatele.
Luni, 3 martie, este programată proba scrisă la Limba și literatura română, marți, simularea la limba maternă, miercuri, proba scrisă obligatorie a profilului, iar vineri, 7 martie, proba la alegere a profilului și specializării.
„Ministerul Educației Naționale a introdus în acest an simulările la nivel național tocmai pentru a putea să crească nivelul de pregătire a elevilor în vederea susținerii examenelor naționale și mai mult să se cunoască stadiul în care se găsesc elevii pe parcursul anului școlar, a subliniat inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean, în cadrul conferinței de presă de miercuri, 12 februarie.
Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, respectiv ale unui examen de bacalaureat, precum și optimizarea rezultatelor obținute de fiecare elev din învățământul preuniversitar. În urma rezultatelor de la aceste evaluări, fiecare unitate de învățământ va trebui să analizeze la nivel de școală, la nivel de clasă, la nivel de elev, rezultatele obținute și să stabilească un plan de măsuri, astfel încât la susținerea examenelor, rezultatele să fie cele pe care și le propun și le doresc atât elevii, cât și cadrele didactice. Anul trecut, la evaluarea națională, am avut un procent de promovabilitate de 78 la sută, iar la bacalaureat de 64,5 la sută”, a precizat dl inspector general.
Și pentru că rezultatele nu se trec în catalog, profesorii vor trebui să ducă muncă de lămurire cu elevii pentru ca aceștia să trateze cu toată seriozitatea aceste simulări, a adăugat generalul ISJ.
Simularea Evaluării naționale va începe la ora 9.00 și va dura două ore, dar elevii vor fi prezenți în sală la 8.30. La ora 15.00, subiectele și baremele de corectare vor fi postate pe site. Pentru evaluarea națională, la nivelul județului Bihor, sunt așteptați să participe aproximativ 5.700 de elevi de clasa a VIII-a. Și tot cam atâția sunt și în clasa a XII-a.
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic
Pentru cel de-al doilea subiect de pe ordinea de zi, cel legat de Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2014 - 2015, au fost invitați inspectorii școlari Alin Novac-Iuhas și Horea Abrudan din cadrul departamentului Management Resurse umane.
Înainte însă, dl inspector școlar general a ținut să evidențieze două particularități legate de metodologie: „crește autonomia școlilor în selectarea și angajarea cadrelor didactice și ne dorim ca toate aceste etape de mobilitate să se desfășoare transparent, corect, astfel încât, fiecare cadru didactic, în funcție de pregătire, să poată să-și găsească locul cel mai potrivit într-o școală”.
Pe baza unei prezentări în PowerPoint, dl inspector școlar Horea Abrudan s-a oprit la câteva puncte esențiale privind mobilitatea personalului didactic până la înscrierea la concursul național de titularizare.
Metodologia-cadru este o anexă la Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 5451 din 12.XI.2013; există posibilitatea de întregire a normei didactice pentru titularii în două sau mai multe școli sau de pe două discipline pe una sigură; cadrele didactice detașate în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată pot solicita transferul; în perioada 25-27 februarie, se vor înregistra la ISJ cererile pentru completarea normei didactice, iar în 28 februarie va avea loc ședința publicăetapa de completare de normă.
„Un element de noutate privind metodologia este acordul de principiu, vizavi de pretransferul consimțit între unitățile de învățământ, care se va face etapizat (în trei etape). Cine poate participa la pretransferul consimțit? Cadrele didactice care au obținut definitivare în învățământ sau o vor obține în acest an școlar.
Există în vigoare articolul 253, modificat printr-o Ordonanță de Urgență din decembrie 2013 care permite titularizarea. E vorba despre acei suplinitori repartizați în acest an școlar pe un post complet care au obținut în ultimii șase ani o notă de peste 7 în disciplina postului, aceasta este foarte important, și nu au obținut ulterior vreo notă sub 5, în disciplina postului. De asemenea, cadrele didactice care îndeplinesc condițiile de pensionare până la 1 septembrie 2014, pot solicita menținerea ca titular în învățământ, cu acordul consiliului de administrație.
Continuitatea
Cadrele didactice suplinitoare care solicită continuitate sunt împărțite, la fel ca și anul trecut, în două categorii: cele care au obținut la concurs notă peste 7 în ultimii doi ani sau notă între 5 și 7. Doar că de anul acesta se pune și condiția să fi obținut examenul de definitivat; deci o continuitate cu notă peste 7 poate fi obținută de un cadru didactic definitiv”.
Dl inspector și-a manifestat apoi dorința ca reprezentanții presei să popularizeze cât mai mult site-ul Inspectoratului Școlar, unde cadrele didactice găsesc toată legislația cu privire la mobilitatea personalului didactic, inclusiv Calendarul mobilității și modele de cerere. Deci, toate acestea pot fi găsite pe www.isjbihor.ro la secțiunea Resurse umane.
Listele vor fi afișate până în 24 februarie
Răspunzând unei întrebări, dl inspector școlar Alin Novac -Iuhas avea să precizeze faptul că „listele (cele patru liste) cu posturile vacantate vor fi afișate până în 24 februarie pe site-ul ISJ: posturi pe o perioadă nedeterminată (viabile pe patru ani), cele complete pe un an (adică pe o perioadă determinată), cele incomplete și acele fracțiuni pe care vor fi operate completările de normă. Aceste liste vor fi actualizate după fiecare etapă de mobilitate”, a subliniat dl inspector Alin Novac-Iuhas.
Pentru concursul național unic de titularizare din 16 iulie, perioada de înscriere este 6 – 16 mai, conform Calendarului, iar în perioada 26 mai - 26 iunie se va susține inspecția la clasă.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 13 martie 2025, 19:51:03 Ora standard a Europei de Est