Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Polițiștii de prevenire bihoreni acționează pentru siguranța comunităților rurale

Campania preventivă „ Siguranță în mediul rural”

Polițiștii de prevenire bihoreni acționează pentru siguranța comunităților rurale

În perioada februarie - martie 2014, la nivelul Județului Bihor se derulează Campania preventivă „Siguranță în mediul rural”, sub sloganul „Fii preventiv – Alege siguranța!”

În acest context, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, polițiști din cadrul Serviciului de Ordine Publică - Compartimentul Sisteme de Securitate, alături de polițiști rutieriști și de cei din cadrul posturilor comunale de poliție din cadrul I.P.J. Bihor vor derula o serie de activități preventive, menite să contribuie la prevenirea criminalității și la creșterea gradului de siguranță a cetățenilor din  mediul rural.
„Fii preventiv – Alege siguranța!”
Activitățile preventive sunt organizate în parteneriat cu reprezentanții Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Oradea.
Scopul campaniei îl reprezintă informarea cetățenilor cu privire la măsurile de autoprotecție care trebuie adoptate pentru reducerea riscului de victimizare prin diverse tipuri de criminalitate.
Principalele direcții de acțiune
Informarea populației din mediul rural în vederea adoptării unor măsuri de reducere a riscului victimal, pe linia prevenirii furturilor din locuințe, autoturisme, genți și buzunare, a tâlhăriilor și a prevenirii accidentelor rutiere;
Informarea reprezentanților autorităților locale cu privire la generalizarea sistemelor alternative de asigurare a ordinii si liniștii publice (paza comunală, specializată, voluntari);
Informarea elevilor cu privire la măsurile de prevenire a victimizării și a celor antiinfracționale, în vederea adoptării unui comportament bazat pe respectarea legii și a normelor sociale;
Informarea  grupurilor cu risc identificate ca potențiale victime cu privire la fenomenul traficului de persoane și la modalitățile de prevenire a acestuia.
Un segment important în desfășurarea acțiunilor preventive este reprezentat de informarea populației din mediul rural cu privire la măsurile de protecție pe care fiecare persoană trebuie să le cunoască și să le adopte pentru a-și spori siguranța proprie, a familiei sale și nu în ultimul rând, a comunității în care trăiește.
Pentru ca populația să conștientizeze necesitatea adoptării unui comportament preventiv, polițiștii bihoreni vor organiza întâlniri cu reprezentanți ai autorităților publice locale (primării), ai minorităților etnice, cu directorii unităților școlare, cu asistenți sociali, factori poștali, reprezentanți ai unor societăți comerciale, reprezentanți ai cultelor religioase și cu alți reprezentanți ai comunităților locale, pentru identificarea și dezbaterea problemelor existente la nivelul comunității și transmiterea unor mesaje preventive.
 În interacțiunea lor cu cetățenii, polițiștii vor aborda subiecte ce privesc furturile din buzunare și genți, din locuințe, furturile din auto, înșelăciunile prin S.M.S. sau declinări de calități oficiale, prevenirea accidentelor rutiere, noile modificări ale Codului Rutier, dinamica accidentelor rutiere și zonele identificate cu risc în ceea ce privește producerea de evenimente rutiere.
Totodată, vor fi discutate aspecte referitoare la importanța asigurării antiefracție, conform prevederilor Legii nr. 333/2003, a unităților comerciale, a unităților școlare, urmând să fie prezentate normele de aplicare a acesteia, cu modificările aduse prin H.G. nr.301/2012.
De asemenea, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității vor avea întâlniri cu elevii, cadrele didactice și conducerea unităților școlare, în scopul prevenirii delincvenței juvenile și a victimizării minorilor, priorității permanente ale Poliției bihorene, în domeniul prevenirii criminalității.
Tematica ce va fi prezentată de polițiști în interacțiunea lor cu elevii va fi axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere,  a violenței în mediul școlar, răspunderea penală a minorilor etc. Vor  fi dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvențial, cauzele, factorii favorizanți în geneza delincvenței juvenile (anturajul, consumul de alcool etc.), la consecințelor legale și sociale în cazul comiterii de infracțiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracțiuni în plan social). Totodată, vor fi prezentate diferite situații de victimizare în care pot fi implicați minorii și măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situații de victimizare. 
Astfel, de acțiuni preventive vor avea loc în perioada următoare în 35 de comune din Județul Bihor. Ca materiale de suport a campaniei preventive, au fost realizate afișe și pliante care vor fi expuse și distribuite în cadrul întâlnirilor din comunitățile rurale.
Comisar de poliție Ioana INDRIEȘ,
Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:33 Ora standard a Europei de Est