Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii au sărbătorit Ziua Siguranței pe Internet

La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Elevii au sărbătorit Ziua Siguranței pe Internet

Ziua Siguranței pe Internet este un eveniment sărbătorit la nivel european, desfășurându-se anual în luna februarie, sub egida rețelei europene „INSAFE” - European Safer Internet Network în cadrul programului Safer Internet Plus al Comisiei Europene.

Proiectul Sigur.info este un proiect național de dezvoltare comunitară, voluntariat, educație civică. Proiectul este dezvoltat de un consorțiu format din Salvați Copiii Romania -coordonator național, FOCUS – Centrul Român pentru Copii Dispăruți și Exploatați Sexual și Pozitive Media, școli din țară. Proiectul este parte a proiectului internațional ocazionat de INSAFE.
La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș a devenit o tradiție organizarea activităților de voluntariat cu ocazia Safer Internet Day (SID). În ultimii patru ani de organizarea evenimentelor s-au ocupat elevii care au absolvit în anul 2013 clasa a XII-a A. Voluntarii de ieri, studenții de azi, au predat ștafeta celor mai mici, și astfel, elevii clasei a X-a B au devenit organizatorii acțiunilor din acest an.
An de an, îndrumați de prof. de informatică Manuel Bercovici, elevii au participat și la concursurile naționale lansate pe site-ul Sigur.info. În acest an, în cadrul concursului „Împreună facem internetul mai bun”, școala noastră a pregătit proiectele: „Avem drepturi și responsabilități online” (Bodin Roxana, Toma Larisa, Cirtea Delia), „Decizia este în mâinile noastre” (Plaștin Evelin, Briscan Ana-Maria, Bențiu Alina), „Siguranța și respectul pe Internet!” (Cristea George Vlad, Jozsa Andrei). La nivel național, în urma jurizării celor 360 proiecte de la categoria 13-18 ani, proiectele noastre au ocupat locurile 9-10, 108-114, 182-184.
Încă de luni, 10 februarie, elevii școlii au fost anunțați prin afișe și pe site-ul școlii că în 11 februarie 2014 este sărbătorită Safer Internet Day (Ziua Siguranței pe Internet) și voluntarii „Info” le-au pregătit multe concursuri cu premii! În anunțuri erau trecute câteva adrese legate de eveniment: http://www.saferinternet.org/, http://www.sigur.info, http://www.ciordas.ro/.
Activitățile desfășurate din acest an au fost diverse:
1. Sesiune de informare – clasa a X-a B (coordonator prof. Manuel Bercovici), 10.02.2014.
2. Concurs on – line (11.02 - 12.02.2014), coordonatori Roxana Bodin, Larisa Toma, Delia Cirtea, prof. Manuel Bercovici și prof. Crina Bercovici.
Regulament: „Propune un catren în care să folosești minim trei dintre cuvintele „împreună, comună, internet, înțelept”. Îl trimiți la adresa ciordas_bpce1@yahoo.com, specifici numele și clasa și aștepți decizia juriului. Succes!
Număr participanți: 20 elevi. Valoarea premiilor 150 lei.
3. Concurs fulger Safer Internet Day (ediția a III-a), (11.02.2014 - în pauze), (Coordonatorii acțiunii: Ana Maria Briscan, Evelin Plaștin, Alina Bențiu, prof. Edit Szatmari, prof. Manuel Bercovici).
Regulament: „Aveți ocazia să intrați în posesia unor premii surpriză, dacă răspundeți corect la întrebările legate de „Ziua Siguranței pe Internet”. Urna cu întrebări este în sala A2.1, la elevii clasei a X-a B”.
Număr participanți: 42 elevi. Valoarea premiilor 200 lei.
4. Afișe, pliante, link-uri utile, material PPT- postate pe pagina școlii. (responsabili colectivul clasei a X-a B, îndrumători prof. Miklo Cecilia, prof. Manuel Bercovici).
Fiecare elev distribuie minim 2 pliante. Vor fi postate în școală 5 afișe. 
5. Distribuirea orarului „Sigur.info” în cadrul unei tombole cu premii. (responsabili: Vlad Cristea, Andrei Jozsa, prof. Manuel Bercovici și prof. diriginte Casian Ille).”
Regulament: „Extragerea numerelor câștigătoare, 11.02.2014, ora 13, în fața Stației de muzică a școlii
Număr participanți: 56 elevi. Valoarea premiilor 200 lei.
6. Anunțarea și premierea câștigătorilor, joi, 13.04.2014, în pauza mare, la stația școlii. Câștigătorii sunt anunțați și pe pagina școlii.
Acțiunile și premiile au fost sponsorizate de organizatori, coordonatori și de inimoși sponsori. Acestea au constat în 15 stick-uri de memorie, surprize și dulciuri în valoare de de 700 lei. 
Renata PLAȘTIN (studentă la UBB Cluj-Napoca)
Luminița INDRE (studentă la Universitatea Oradea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii au sărbătorit Ziua Siguranței pe Internet. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:52 Ora standard a Europei de Est