Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceul Tehnologic „Horea” a câștigat viza pentru Þara lui Andrei

Și proiectul „Ferma Horea - de la teorie la practică” are undă verde

Liceul Tehnologic „Horea” a câștigat viza pentru Þara lui Andrei

Eforturile continue depuse în ultimii ani pentru dezvoltarea instituției dau roade la Liceul Tehnologic „Horea”, din Marghita.

Din suita de proiecte scrise de echipele de profesori implicați face parte și proiectul „Ferma Horea - de la teorie la practică”, proiect care a primit undă verde, fiind pe placul  specialiștilor din  „Țara lui Andrei” - programul de responsabilitate socială susținut de Petrom. Prin acest nou proiect se urmărește valorificarea potențialului enorm pe care îl are liceul, prin specializările pe care le oferă spre studiu și prin moștenirea sa materială, ca reminiscență a fostului liceu agricol.
Echipa de proiect, formată din director, prof. Iulius Timar, director adjunct, prof. Traian Timar, Fazakas Aurica, Durnea Luminița, Oros Alina și Popa Adrian, se bucură pentru această nouă izbândă: proiectul aflat în derulare are valoarea de 5.000 de euro, iar prin această inițiativă, instituția și-a propus să redeschidă vechea fermă ecologică a școlii. Conform planului din proiect, se urmărește achiziționarea de vaci de lapte, a unui aparat de muls și a unor recipiente pentru depozitarea laptelui.  Scopul este acela de a facilita accesul elevilor la o practică europeană necesară în cadrul orelor de specialitate din domeniul veterinar, sporind calitatea educației pentru meseriile de tehnician veterinar, tehnician în analiza calității produselor, tehnician în agricultură ecologică etc. Astfel, elevii vor fi pregătiți teoretic și practic mult mai eficient, diploma oferită de școală fiind dublată de experiență, condiție necesară pentru a fi un specialist apreciat. 
Mai mult, în mod direct, de această investiție, vor beneficia și ceilalți elevi ai liceului de la alte specializări, care vor avea acces la producția de lapte proaspăt și biologic, pe care îl vor putea consuma de la un dozator de lapte, din incinta școlii. Astfel li se oferă o alternativă sănătoasă la mâncarea de tip fast-food, pe care o consumau cu precădere. Indirect, de acest demers, vor beneficia toți membrii comunității locale, iar efectele se doresc a fi pe termen lung.
De asemenea, conducerea școlii și-a propus  crearea de rețele de colaborare cu instituții locale specializate, precum Laboratorul de Analiză a Produselor Alimentare din Marghita, ca semn al deschiderii Liceului Tehnologic ”Horea” spre  comunicare  și dezvoltarea societății. În altă ordine de idei, liceul va putea fi un exemplu  de  urmat de întreaga comunitate pentru practicarea unei vechi îndeletniciri: agricultura ecologică sănătoasă, generatoare de produse de consum biologice și ecologice.
Prof. Alina Oros

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:57:02 Ora standard a Europei de Est