Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16

Cronica unui spectacol de teatru școlar

„Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16

Joi, 30 ianuarie 2014, la Școala Gimnazială Nr.16 - Oradea, a avut loc spectacolul de teatru școlar „Neguțătorul de ochelari”, după schița cu același nume de Tudor Arghezi.

În trupa „Micul Actor”- mereu înnoită - avem elevi din clasele a V-a A, a VI-a A, a VII-a A, harnici și inimoși. Dintre aceștia de menționat sunt: Demian Bastian, Vinter Andrada, Cherhat Timotei, Martin Patrisia, Tirpe Alexandra, Bat Raisa, Rațiu Carla, Ciuca Alexa, Zgîrd Carina, Pugna Elisei, Sabău Cristina, Matei Sergiu, care au interpretat rolurile piesei, cât și figuranții.
În magazinul de optică „La trei ochelari” se prezintă niște clienți ciudați care produc felurite încurcături. Vânzătorii sunt foarte nedumeriți, opticianul, dna Ferdy (reclamanta), Franț (un servitor), toți încearcă să reglementeze situația, dar sunt multe momente de confuzie a obiectelor de optică, din neștiință sau din superficialitate, ceea ce duce la comicul atât de gustat și de apreciat de spectatori, colegi ai elevilor-actori. În situația în care se confundă numărul ochelarilor cu numărul pantofilor, cu numărul casei sau cu numărul de înmatriculare al mijlocului de transport nu se poate să nu dai în râs. E necesar să știi ce este și la ce folosește oricare dintre aparatele: microscop, telescop, periscop și în niciun caz să nu le confunzi cu un episcop, sau că între instrumentele de măsură: pluviometru, barometru, densimetru, termometru nu-și are loc un taximetru.
Binoclul buclucaș, datorită căruia se face reclamația către optician, se pare că și-ar găsi niște utilizări practice, deoarece prezintă imaginile răsturnate și derularea acțiunilor în sens invers. În imaginația clienților necunoscători acesta ar putea evita unele catastrofe sau efecte de invazie a gândacilor, nepunând  la socoteală și cauzalitatea. Din aproape în aproape, se ajunge, prin analogie, la instrumente și aparate imaginare ca grasometru sau grasoscop, care au mare căutare. Clientul care a venit pentru a cumpăra ochelari e din ce în ce mai încurcat, aflând că numărul ochelarilor poate crește din an în an, ceea ce nu se observă la numărul casei sau la numărul de înmatriculare al mijlocului de transport. În final se clarifică o cauză esențială a neînțelegerilor generale, toată lumea este în deplină armonie.
Fragmentele muzicale au creat o ambianță potrivită temei, introducându-ne în lumea imaginară, iar mai apoi deconectându-ne de la aceasta. Atmosfera în timpul reprezentației s-a menținut deosebită, se observă că avem un public format din elevi bine educați în această direcție, public deja format, care apreciază teatrul, urmărind atent fiecare replică.
Aplicarea proiectului educativ școlar județean „Micul Actor”, cultural-artistic și literar, are deja un precedent și o continuitate de trei ani în școala noastră, interesul elevilor pentru acest domeniu nu poate decât să ne bucure. În trupă sunt implicați elevi din clase diferite, care au simț artistic și multe idei originale, voință și talent, dorință de a lucra în echipă, sunt receptivi la nou, ei asimilează ușor îmbinarea comunicării verbale cu a celei nonverbale, adaptată la text. Ei dau viață personajelor întâlnite în textul literar studiat. Cu multă determinare și implicare își confecționează din timp recuzita și decorurile potrivite pentru spectacol. Profesorii coordonatori, prof. Furtos Daniela, îndrumători, prof. Fărcuț Oana, direcțiunea, prof. Burcă Smaranda, profesorii din catedra de limba română, cei din catedra de arte și diriginții acestor elevi nu pot decât să se declare pe deplin mulțumiți de rezultatele unei activități rodnice. În urma multor exerciții de lectură pe roluri, de dramatizare, a activităților de confecționare de recuzită și decoruri, comunicarea este susținută de multiple achiziții de acest fel.
Printre altele, recenta reprezentație a transmis un mesaj, care a fost receptat: e necesar ca elevii să învețe temeinic. Interesul elevilor și al adulților față de actul cultural de acest tip constatăm că se menține în creștere, ceea ce ne dă un imbold pentru a ne continua activitatea în cadrul Trupei de teatru școlar a școlii noastre.
Prof. Furtos Daniela
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Neguțătorul de ochelari”, de la Școala Gimnazială Nr. 16.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:04 Ora standard a Europei de Est