Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Senatul universitar s-a reunit în prima ședință din 2014

Luni,

Senatul universitar s-a reunit în prima ședință din 2014

Comisia de Relații Internaționale și Interne ne informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 ianuarie 2014.

Reunit în prima sa ședință din 2014, legislativul universitar a dezbătut luni (27 ianuarie 2014), într-o ședință de aproape patru ore, o problematică diversă, de la actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare a Universității din Oradea și Programul managerial de control intern, la înființarea de noi programe de studii, aprobarea unor tarife pentru diferite prestații și servicii ori alegerile parțiale pentru consiliile unor facultăți. Unele documente aflate pe ordinea de zi – Metodologia organizării și desfășurării concursului de admitere 2014 (studii universitare de licență și master), Metodologia de desemnare a membrilor Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat, Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studiu, Norme și normative de muncă la Departamentul de Relații Internaționale – au fost amânate pentru o mai viguroasă fundamentare sau, după caz, restructurări, reformulări, completări, armonizarea cu alte reglementări ș.a. Înserăm în cele ce urmează câteva dintre aspectele de interes mai larg.
O prioritate – comunicarea mai eficientă cu corpul academic
Din dorința de a diversifica și dezvolta comunicarea cu corpul academic, Senatul Universității din Oradea va invita, prin rotație, la ședințele sale, reprezentanți ai facultăților. Acest dialog instituționalizat i-a avut în prim plan pe prof. univ. dr. Aurora Mancia, decan al Facultății de Construcții și Arhitectură, și prof. univ. dr. Gheorghe Ionescu, de la aceeași facultate. „Inițiativa vizează, după cum preciza prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale a Senatului, promovarea transparenței și valorificarea capitalului de experiență de care dispun cadrele didactice invitate, mizându-se pe implicarea cât mai activă și responsabilă a fiecăruia în interesul comunității academice”. Dialogul invitaților cu rectorul universității, președintele Senatului, cu membri ai legislativului universitar, observațiile, sugestiile și solicitările exprese formulate în acest cadru legitimează demersul Biroului Permanent al Senatului.
Diplome de merit
Președintele Senatului Universității din Oradea, prof. univ. dr. Sorin Curilă și rectorul instituției, prof. univ. dr. Constantin Bungău, au înmânat luni diplome de merit pentru activitatea academică și de cercetare în domeniul pe care-l reprezintă următoarelor cadre didactice: prof. univ. dr. Alexandru Ilieș (geografie), prof. univ. dr. Adrian Hatos (sociologie), prof. univ. dr. Florian Bodog (medicină), prof. univ. dr. Gheorghe Sorin Gal (matematică), conf. univ. dr. Florin Ciobanu (filologie), conf. univ. dr. Loredana Gabriela Marcu (fizică) și conf. univ. dr. Liviu Chioncel (fizică).
Cursuri la centrul de limbi moderne
Centrul de Limbi Moderne din cadrul Facultății de Litere organizează cursuri cu o durată de două luni, pe nivele de studiu, pentru limbile engleză, germană, franceză, spaniolă, italiană și română. Taxa de școlarizare diferă în raport cu nivelul de studiu pentru care a optat cursantul și mărimea grupei. Astfel, pentru cursul general de limbă organizat în grupe de 4-7 persoane, se va achita 578 lei/persoană, iar în cele de 8-12 cursanți, 510 lei/persoană. În cazul cursurilor de limbaje de specialitate, taxa este de 646 lei/persoană în grupele de 4-7 cursanți, respectiv de 578 de lei/ cursant în grupele formate din 8-12 persoane.
Program postuniversitar de formare psihopedagogică
În perioada 3 - 21 februarie 2014, Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic organizează înscrieri pentru Programul postuniversitar de formare psihopedagogică, nivel II (master), semestrul II al anului de învățământ în curs. Absolvirea acestuia facilitează susținerea activității didactice la nivel de liceu. Acest nivel al programului poate fi urmat doar de cei care au absolvit modulul I (absolvenți de licență), care pot preda numai la gimnaziu.
Noi programe de studii universitare de licență
Senatul Universității din Oradea a aprobat depunerea de către Departamentul Arte Vizuale a dosarului în vederea autorizării provizorii pentru programul de studii Arte Plastice – Grafică, specializare căutată pe piața forței de muncă. Menționăm că din oferta acestui departament au fost desființate două programe de studii: Pedagogia artei, respectiv Conservare și restaurare.
Facultatea de Geografie, Turism și Sport propune două noi programe de studii universitare de licență: Sport și performanță motrică, respectiv Știința Mediului. Primul răspunde solicitărilor celor interesați prioritar de profesiunea de antrenor sau profesor antrenor. Cel de-al doilea va înlocui programul existent acreditat, Geografia mediului, urmând a fi realizat în comun cu departamentele de Biologie, Fizică și Chimie din cadrul Facultății de Științe.
Buget pentru tipărirea revistelor
Senatul Universității din Oradea a aprobat propunerea prorectorului Sorin Șipoș, formulată în temeiul unei recomandări ARACIS, de a aloca fonduri pentru tipărirea revistelor indexate în două baze de date internaționale, publicații care nu dispun de mijloace financiare asigurate din alte surse. Prezent la ședința Senatului, rectorul Constantin Bungău a precizat că instituția universitară orădeană are 15 reviste: una inclusă în bazele de date ISI, două în bazele SCOPUS, iar celelalte în baze de date internaționale pe domeniu, recunoscute de către Consiliul național de atestare a titlurilor, diplomelor și certificatelor universitare (CNATCU).
150 lei/zi pentru acțiuni publicitare
Instituțiile bancare, societățile comerciale, alte entități care vor susține acțiuni publicitare – altele decât afișajul – în interes propriu, în Universitatea din Oradea, vor achita de-acum o taxă de 150 de lei/zi. Sunt exceptate cele care sunt incluse ca parteneri în susținerea unor manifestări științifice, cultural-educative, sportive etc., derulate sub egida Universității din Oradea.
Terenurile de tenis vă așteaptă!
Senatul universitar a aprobat tarife de închiriere a terenurilor de tenis, aflate în patrimoniul instituției, pentru perioada în care sunt acoperite cu balon de protecție. Astfel, de luni până vineri inclusiv, cei interesați vor achita câte 30 de lei/oră în următoarele intervale: de la ora 8 până la ora 13, respectiv între orele 22-24. Tariful perceput va fi dublu (60 de lei/oră) pentru segmentul orar 20-22. Sâmbăta și duminica, tariful aprobat este de 50 de lei/oră.
Baza didactică „Gaudeamus” din Stâna de Vale își ajustează tarifele
Baza didactică și de cercetare „Gaudeamus” din Stâna de Vale va percepe 30 de lei/pat/zi pentru cazare în lunile mai, iunie, iulie, august, septembrie, respectiv 40 de lei/pat/zi în celelalte perioade ale anului. În pachetul de servicii, pentru un meniu cu trei mese nota de plată se va ridica la 35 de lei/zi, respectiv 25 de lei/zi pentru studenți și cadre didactice care desfășoară activități cuprinse în planul de învățământ. Aceștia pot beneficia de reduceri de până la 30% și la cazare, facilitate care stă și la îndemâna altor grupuri organizate de minimum 30 de persoane, cu trei nopți de cazare în sejur.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:54:37 Ora standard a Europei de Est