Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul Școlar Național de Competență și Performanță COMPER

La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Concursul Școlar Național de Competență și Performanță COMPER

În urmă cu doi ani, școala noastră a încheiat un parteneriat cu Fundația Paralela 45 din Pitești, organizatoarea concursurilor COMPER - MATE 2000 și COMPER - COMUNICARE.

La nivelul școlii, coordonatorul concursului este prof. Cap Gheorghe. Profesorii coordonatori (mentori) la nivelul claselor sunt profesorii care predau la clasele de gimnaziu: limba română: Briscan Gabriela și Fășie Alina Monica, respectiv matematică: Bercovici Crina și Cap Simona. 
Profesorii au încurajat elevii de gimnaziu să participe la acest concurs, fără taxă. Multiplicarea subiectelor, a grilelor de concurs, tipărirea diplomelor intră în atribuțiile profesorilor mentori. Organizatorii au inițiat acest concurs pentru conștientizarea importanței învățării prin activități non-formale, inițierea în modalitățile de rezolvare și evaluare a probelor de concurs și obișnuința cu situațiile de concurs. Elaborarea testelor de evaluare standardizată pe nivele de clasă și disciplină, afirmarea învățământului românesc în plan european prin creșterea calității activității didactice.
Pe site-ul concursului, la adresa www.concursurilecomper.ro, printre organizatori, sunt menționați Ministerul Educației Naționale (MEN), Fundația pentru Științe și Arte Paralela 45 (FSAP), iar printre parteneri: Societatea de Științe Matematice din România (SSMR), Asociația Națională a Profesorilor de Limba și Literatura Română (ANPRO), Uniunea Scriitorilor din România (USR), Editura Paralela 45, Gazeta Matematică, Uniunea Scriitorilor din România, http://www.qvis.ro/ (Primul site românesc dedicat portofoliului digital al elevului și comunității elevilor creativi), http://www.qedu.ro/ (Prima platforma complexă din România dedicată portofoliului digital al cadrelor didactice: e-portofoliului profesorului, e-portofoliului directorului, e-portofoliului catedrei/comisiei metodice).
În anul școlar 2012-2013 au participat, în medie, la cele două etape, la  ComPer-Comunicare, 55 elevi și la ComPer-Mate 2000, 70 elevi. S-a calificat pentru etapa națională la ComPer-Mate 2000, desfășurată în 12 iunie 2013, elevul Cap Raul-Mihai, din clasa a VIII-a. Raul a obținut premiul I, fiind îndrumat de prof. Cap Simona.
În anul școlar 2013-2014, la prima etapă au participat 5 elevi la ComPer-Comunicare (27 noiembrie 2013) și 68 elevi la ComPer-Mate 2000 (4 decembrie 2013). La această etapă au fost răsplătiți, cu premii, la ComPer-Comunicare elevii: Ispas Vlad Haralambie (VIII)-premiul II, Florea Andreea (VIII) – mențiune, Boroș Nora (VIII) – mențiune. La ComPer-Mate 2000 s-au evidențiat elevii: Sabău Robert (V) – mențiune, Bene Ionuț (V) – mențiune, Ciorna Gabriel (V) – mențiune, Șerb Adelin (V) – mențiune, Băcuș David Claudiu (V) – mențiune, Sferle David Dumitru (VI) – premiul II, Sasca Diana Claudia (VI) – mențiune, Ungur Alexandra Rebeca (VI) – mențiune, Tau Andreea (VII) – premiul II, Briscan Dragoș (VII) – premiul II, Roman Paula Cătălina (VII) – premiul III, Perț Cătălin (VII) – premiul III, Copos Andreea (VII) – premiul III, Cosma Antonia (VII) – mențiune, Martin Paula (VII) – mențiune, Mihoc Iulia (VII) – mențiune, Ispas Vlad Haralambie (VIII) – premiul III.
După primirea rezultatelor, în 15 ianuarie 2014, fiecare elev a avut posibilitatea să-și facă o autoevaluare și împreună cu mentorii să întocmească un plan remedial. 
Mult succes la etapele următoare!
Prof. Crina Bercovici

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:25 Ora standard a Europei de Est