Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni

La LuminaMath

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni

În data de 13 noiembrie 2013, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea, s-a desfășurat Concursul Național de Matematică LuminaMath, sub coordonarea dnei prof. Ioana Baba.

La nivelul școlii au fost înscriși un număr de 163 de elevi, din care 100 au obținut diverse premii și mențiuni (36 premiul I, 28 premiul II, 15 premiul III și 21 de mențiuni): la clasa a II-a A – CURPAȘ ANA: două prem. II (Felecan Patrik, Florea Victor), un prem. III (Domocoș Cristian), două mențiuni (Hiciu Anastasia, Lascu Laura); II B – ANTON CRISTINA: trei prem. I (Frățilă Bianca, Creț Tudor, Costa Angela), două prem. II (Blaga Ionuț, Tatar Marius), trei prem. III (Crișan Ștefania, Ile Veronica, Tarr-Pal Francesca); II C – PAVEL ELENA: opt prem. I (Morar-Herlea Cezar, Cordoș Horia, Coita Ana, Stamatiu Medeea, Popa Cătălin, Marian Vlad, Simuț Patricia, Tod Filip), două prem. II (Tătaru Patricia, Robaș Ștefania), două prem. III (Musca Oana, Cociuba Gabriela), o mențiune (Deme Iannis); II D – IENEI-DAVID LAURA: un premiu I (Iaz Andrei), șapte prem. II (Băcilă Marcu, Botnaru Isabella, Călugăr Carla, Igna Raul, Laza Alexia, Tărău Radu, Ursu Teodora), două prem. III (Bejan Șerban, Pleș Denisa), două mențiuni (Bejan Antonia, Tărău Ruxandra); II EOROS DANIELA: un prem. I (Drăgan Daria), două prem. II (David Răzvan, Pop Darius); III A – VIDICAN CRISTINA: două prem. I (Creț Alexia, Țig Andreea), două prem. II (Ioniță Tania, Șerb Zidan); III B – SABĂU DOINA: șase prem.  I (Marinescu Dragoș, Ruzsa Darius, Barnos Alexandra, Făgaras Mara, Mitrasca Alex, Filimon Sara), două prem. II (Moș Andrei, Joldos Alex), două prem. III (Ani Diana, Sandru Mario); III C – FECHETE RODICA: 13 prem. I (Ardelean Mircea, Caba Raissa, Chișiu Bogdan, Florea Ionuț, Ghergheleș Mihai - a câștigat Tabără națională, Iovan David, Lascău Luca, Lazar Horia, Mate Erik, Mogoș Maximilian, Palaghianu Thomas, Uivaroșan Darius, Vonhală Raul); III D – MORLOCAN LUCIANA: un prem. I (Borzescu Faina Patrick), două prem.II (Domocoș Darian, Mihele Maria), trei mențiuni (Baba Paul, Porumb Radu, Tuduc Diana); III E – MOȘ MIRELA: un prem. I (Moldovan Andrei), două prem. II (Sas Roland, Cozac Victor), un prem. III (Liptak Daniel), două mențiuni (Popa George, Pantea David); IV A – SIMUȚ ELISABETA: un prem. III (Dănilă Mihnea); IV B – BORZ DIANA: trei mențiuni (Ciornei Ana Maria, Ghiurău Rareș, Costea Iulia); IV D – VONEA LAURA:  două prem. II (Porumb Mihai, Tripa Ruxandra), un prem. III (Borlean Alexandru), patru mențiuni (Florea Iulia, Kalman Suha, Mureșan Vlad, Sav Iulia); IV E – CODOREAN GABRIELA: două prem. II (Marta Damian, Durdeu Vlad), două prem. III (Țarcă Ianina, Petean Tudor), două mențiuni (Golea Damian, Moale Rafaela);VI C – MUSCA FLORINA: trei mențiuni (Ciucioiu Denisa, Deac Iulian, Incze Victor).
Prof. Ioana Baba
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:56 Ora standard a Europei de Est