Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mica Unire, sărbătorită la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, din Oradea

Printr-un program special

Mica Unire, sărbătorită la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, din Oradea

Elevii Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea au marcat împlinirea celor 155 de ani de la Unirea din 24 ianuarie 1859, printr-un program special menit să evoce și să valorifice acest moment important din istoria poporului român.

În deschiderea programului, domnul profesor Alin Oros a prezentat contextul istoric premergător actului unirii, precum și consecințele acestui act pentru evoluția istorică, culturală și spirituală a poporului român. La rândul lor, elevii Denisa Bitiș și Șerban Raț, din clasa a VIII-a B, au evocat momentul unirii printr-un bogat material PowerPoint.
Întrucât toate evenimentele legate de procesul unirii îl au ca protagonist pe domnitorul Alexandru Ioan Cuza, elevul Curta Nicolae, din clasa a XII-a, a interpretat o baladă populară, prin care a redat trăsăturile domnitorului român, așa cum a fost acesta perceput de poporul de rând. Tabloul personalității lui Alexandru Ioan Cuza a fost completat apoi printr-un recital de poezii specifice susținut de elevii Paul Oros, Marius Lichințeanu, Denisa Bițiș și Tania Tabora.
Momentul poetic a fost urmat de un recital de cântece patriotice, susținut de Corul „Diacon Nicolae Firu”, al Liceului Ortodox, dirijat de către Părintele arhid. prof. Ștefan Lakatos, cântece care au trezit în sufletele celor prezenți sentimente profunde legate de credință, țară și neam, iar la final cadrele didactice și elevii s-au prins într-o horă a unirii, simbolizând prin aceasta comuniunea cu întregul neam românesc de pretutindeni.
Cu sensibilitatea și inocența specifică vârstei, elevii claselor a II-a A și a II-a B, coordonați de învățătoarele Viorica Brege și Maria Tirpe, au deslușit înțelesurile evenimentului istoric din lectura Cuza Vodă și Unirea, înțelesuri care au prins apoi culoare, materializându-se într-o frumoasă expoziție de desene tematice realizate de ei. Și pentru a-și exprima bucuria evenimentului aniversat, cu stegulețe în mâini, s-au prins și ei într-o mare horă a unirii în curtea școlii.
Pe de altă parte, un echipaj format din 3 elevi ai liceului a participat la concursul județean de istorie cu tema „La vremuri noi, om nou” - Domnitorul Alexandru Ioan Cuza, iar un grup de elevi, împreună cu Părintele prof. Radu Rus, directorul Liceului, l-au însoțit pe Preasfințitul părinte Sofronie, episcopul Oradiei, la manifestările organizate în centrul municipiului Oradea, în cinstea Unirii Principatelor.
Pr.  prof. Alin Sonea

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:49:36 Ora standard a Europei de Est