Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unirea Principatelor, la SPAPF „Avram Iancu”

Vineri, 24 ianuarie

Unirea Principatelor, la SPAPF „Avram Iancu”

Cu prilejul sărbătoririi Zilei Unirii, 24 ianuarie 1859, vineri, 24 ianuarie 2014, în cadrul Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea au avut loc activități comemorative și cultural artistice desfășurate în comun cu alte structuri, instituții și organisme locale.

Școala noastră a participat și la activitățile organizate în centrul municipiului Oradea, unde a fost reprezentată de directorul școlii, domnul comisar șef de poliție Ovidiu Stanciu, de formațiunea de muzică a școlii care a asigurat fondul sonor al întregii festivități și de comandantul Gărzii de onoare a garnizoanei, dl comisar șef de poliție Marius Cura.
Astfel, începând cu ora 10.00, cu ocazia sărbătoririi Zilei Unirii Principatelor Române, în centrul municipiului Oradea a avut loc festivitatea de depunere de coroane la statuia domnitorului Mihai Viteazul, un moment de comemorare a eroilor neamului și o prelegere privind însemnătatea acestei zile, ținută de dl prof. univ. dr. Viorel Faur, cunoscut istoric orădean. Manifestările s-au încheiat cu o defilare a structurilor de ordine și siguranță publică din Oradea.
În incinta Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea ziua de 24 ianuarie a fost serbată începând cu ora 13.00 în sala multifuncțională prin prezentarea de către directorul adjunct al școlii, domnul comisar șef de poliție Hotnoga Ionel, a unui discurs privind însemnătatea acestei zile pentru poporul român și pentru poliția de frontieră. „Unirea Principatelor Române din 1859 a adus modificări și în ceea ce privește structura grănicerilor, în sensul contopirii celor două administrații într-una singură prin Decretul nr. 485 din 10 iulie 1862 prin care a fost desființată granița dintre cele două state românești, iar prin Decretul Domnesc nr. 893 din 24 iulie 1864 al domnitorului Alexandru Ioan Cuza se prevedea organizarea grănicerilor din Moldova după modelul celor din Þara Românească și unirea celor două corpuri grănicerești”.  
Sărbătorirea zilei de 24 ianuarie s-a încheiat cu un concurs tematic de istorie organizat de Biroul învățământ, la care au participat elevii anului I și diriginții claselor. În urma deliberării juriului, câștigătorii concursului au fost recompensați cu diplome de participare. În acest an, atât la activitățile organizate în oraș, cât și în instituția noastră a fost ținut un moment de reculegere în cinstea victimelor accidentului aviatic din Munții Apuseni.
Micheș Eugen

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:44 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...