Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Închinare lui, Poetului…

La cea de-a 164-a aniversare

Închinare lui, Poetului…

Cea de-a 164-a aniversare de la nașterea Poetului nu putea fi trăită în tăcere, nici respirată ca și cum nimic decisiv nu s-ar fi petrecut acum aproape două veacuri – 15 ianuarie – ziua în care sufletului nostru i se face „dor de Eminescu” mai mult decât oricând. Sau, dacă nu dor, i se face… încântare, mirare, lumină…

Astfel miercuri, 15 ianuarie 2014, de la ora 12, elevii Colegiului Național „Samuil Vulcan”, prin câțiva reprezentanți, frumoși precum versul nobil al băietului ce cutreiera Ipoteștii, au răspuns cu inima deschisă la invitația catedrei de Limba și literatura română a Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” care, în cadrul Proiectului județean „Dincolo de literatură” (ediția a II-a, aprobat cu nr. 14215 din 04.11.2013 de I.S.J. Bihor) a organizat un spectacol omagial în cinstea poetului „fără soț”, în Sala Mare a Primăriei din Beiuș. Cei adunați sub semnul Poeziei au apreciat, cu siguranță, prezența, prin elevii și profesorii lor, a mai multor școli din zona Beiușului, precum: Drăgănești, Budureasa, Meziad, Remetea, Roșia. Din Beiuș, în afara celor două licee deja menționate, a mai participat Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu”. Fiecare a pregătit ceea ce a socotit că ar fi mai potrivit în acest moment de emoție, veche și mereu actuală emoție.
Revenind în „ograda” noastră, e greu să nu fii subiectiv când faci parte din ea.. Stând în public, primul lucru pe care l-am remarcat a fost liniștea ce s-a așternut ca la un semn invizibil peste sală. De fapt semnul a fost, cel mai probabil, ținuta impecabilă a acestor copii și tineri (au participat elevi de gimnaziu și liceu), care au înțeles că lucrurile nobile, emoțiile trebuie să se aștearnă și pe trupul lor tânăr, nu doar să încălzească suflete. Atributul subînțeles al tinereții este frumusețea… dar ținuta lor impecabilă a desăvârșit-o. Corul, așa cum ne-a obișnuit de-a lungul timpului, a atins coarde invizibile, dar atât de sensibile ale sufletului, și le-a poftit să se oglindească în privirile și-n zâmbetele celor din sală. Recitatorii, cu pulsul vibrând, așa cum le stă și bine în momentele înălțătoare, au reînviat ghiersul eminescian cu caldă trăire și bucurie de a dărui emoție. Poeziile au fost puse în valoare de cadrul creat de prof. Elena Ojică, prin care totul se lega și căpăta sens, dincolo de rime, epitete și metafore. Devenea poveste…
S-au silit „să evoce lucrarea sa din vremea trăirii pe pământ” (Elena Ojică) elevii vulcaniști: Patricia Banciu, Roxana Toderici, Ștefania Mierliță, Flavia Toderici, Denis Goarnă, Timea Feneși, Roxana Alecu, Andrei Ojică, Mircea Hartmann, Renata Broștean, Giulia Ungureanu, Anca Toma, Alexandra Florea și Corul Colegiului.
Textele au aparținut poeților: Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Tudor Arghezi; muzica: Dumitru Georgescu-Kiriak și Iacob Mureșianu.
Programul a fost coordonat de doamnele profesor: Elena Ojică, Gabriela Vescan, Claudia Iagăr, Diana Todor, Ioana Schilinka.
Calde mulțumiri celor implicați!
Ioana Schilinka

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:33 Ora standard a Europei de Est