Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Primul pas spre România”

24 Ianuarie 1859

„Primul pas spre România”

Ziua de 24 Ianuarie 1859 a rămas în istoria românilor ca o dată la care s-a înfăptuit Unirea Principatelor Române sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza, domnitorul României moderne.

Alexandru Ioan Cuza s-a născut la 20 martie 1820, la Bârlad și a decedat la 15 mai 1873, la doar 53 de ani, în Germania; azi, domnitorul Cuza își doarme somnul de veci la Iași, la Biserica Sfinții Trei Ierarhi. A fost primul domnitor al Principatelor Unite, a participat la mișcarea revoluționară de la 1848, a înfăptuit unitatea constituțională și administrativă, a adoptat în 1862 numele de România, cu capitala la București; a adoptat o serie de reforme, menite să modernizeze spațiul românesc: secularizarea averilor mănăstirești, reforma agrară, a înființat primele universități, la Iași și la București, a organizat armata națională, a construit prima cale ferată din România: București-Giurgiu. Nicolae Iorga spunea despre Cuza că „Era un om cu înalte însușiri, hotărât, gata de jertfă, lipsit de patima banului, ceea ce îl ridica însă mai presus de cei mai mulți contemporani ai săi era popularitatea sa, iubirea sa pentru cei mulți și săraci și lipsa de orice dispreț și măreție în legătură cu dânșii. Aceasta a făcut ca Alexandru Ioan Cuza să fie iubit de mulțime încă de la început. Era un semn bun: parcă se prevedea că noul stăpânitor al ambelor Principate, îndeplinătorul Unirii, va fi în același timp și dezrobitorul țăranilor”.
În secolul al XIX-lea, soarta Moldovei și a Þării Românești era în mâinile Rusiei și ale Imperiului Otoman, dar situația s-a schimbat când Rusia a fost învinsă de Marile Puteri (Marea Britanie, Imperiul Francez, Regatul Sardiniei și Imperiul Otoman).
La 5 Ianuarie 1859, au fost organizate alegeri la Iași, în Moldova, unde a fost desemnat domnitor Alexandru Ioan Cuza, iar la 24 Ianuarie 1859, au avut loc alegeri și la București, unde a fost ales tot Alexandru Ioan Cuza. Unirea, spunea Cuza „E singura stare politică ce putea să asigure viitorul nostru și să ne permită a da țării organizarea ce o aștepta de atât de mult timp”.
Așadar, Alexandru Ioan Cuza este astăzi pentru noi un model, un om al momentului, care uneori a greșit, dar a reușit prin inteligență, cinste și sinceritate să redea românilor fericirea și bucuria de a trăi în fiecare zi într-o țară liberă și unită.
Elevii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Balc, îndrumați de prof. Diana Crăciun, au sărbătorit acest mare eveniment. Elevii Barna Dănuț, Filep Fatima din clasa a VII-a A și elevul Bozga Alexandru din clasa a VIII-a A au citit referate despre viața lui Cuza, Unire și sfârșitul vieții domnitorului. Corul școlii, îndrumat de prof. Emilia Șugar, a dedicat acestei zile un moment artistic, iar la final ne-am prins cu toții în Hora Unirii, căci „Unirea, Națiunea a făcut-o!”
Prof. Diana Crăciun

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:18:12 Ora standard a Europei de Est