Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu preșcolarii la teatru…

De la Grădinița Nr. 55 din Oradea

Cu preșcolarii la teatru…

Odată cu începutul noului an, preșcolarii Grădiniței Nr. 55, Oradea, au avut deosebita plăcere de a participa la o piesă de teatru inedită, intitulată „Făt frumos cel mofturos și un zmeu întors pe dos”, pusă în scenă de actorii companiei teatrale „Comoara cu povești”, din Oradea.

Încă înainte de începerea piesei, copiii au fost antrenați într-o atmosferă energică prin intermediul unor piese muzicale de actualitate și foarte cunoscute de ei, pe care aceștia le-au fredonat împreună cu o parte din actori.
După un așa început, a urmat dezvăluirea misterului, adică a piesei „Făt frumos cel mofturos și un zmeu întors pe dos”, dar și prezentarea personajelor. Acestea au fost cele care au făcut deliciul întregului spectacol, în special Făt frumos și zmeul, dar și prințesa, ea fiind cea care „balansa” întreaga acțiune și cea care aducea echilibrul între cei doi concurenți pentru „câștigarea inimii”  acesteia.
La fel cum ne-au obișnuit și cu alte ocazii, spectacolul a fost unul interactiv, unii dintre preșcolari având ocazia să fie atât simpli spectatori, dar și să interpreteze un rol pe scenă. Astfel, spectacolul nu a fost unul comun în care spectatorul stă la locul lui și urmărește piesa, din contră, câțiva copii, cei mai îndrăzneți, de altfel, au fost implicați direct în desfășurarea evenimentelor din poveste. Copiii au avut ocazia să pășească pe scenă alături de personaje, devenind și ei personaje în poveste, profitând de această ocazie, ei au interpretat diferite roluri precum: Scufița Roșie, surorile vitregi ale Cenușăresei și altele.
Interactivitatea nu s-a datorat doar acestui lucru, ci și menținerii unei bune dispoziții a spectatorilor prin întrebările adresate lor sau sfaturile cerute acestora și prin invitațiile de a cânta împreună sau de susținere a unuia dintre concurenții pentru „inima prințesei”. Așadar, publicul nu a avut timp să se plictisească, fiindu-i mereu captată atenția cu ceva nou și diferit.
Copiii au aplaudat toate momentele deosebite și au fost amuzați și entuziasmați pe tot parcursul spectacolului. Toate momentele speciale create de personaje au fost susținute după cum spuneam cu aplauze, dar dacă ne oprim strict asupra muncii prestate de actori, aceste momente au fost realizate cu ușurință și dezinvoltură și au fost susținute și de o recuzită diversificată: costume, accesorii, decor, sonorizare, lumini etc. Toate acestea adunate au dus la punerea în scenă a unui spectacol atractiv și de neuitat.
Și poate că cel mai important lucru….copiii au rămas cu ceva din tot acest spectacol cu rol moralizator, deoarece au putut învăța că:
„Rău faci, rău primești, bine faci, bine primești!”
„Răutatea și mândria îți strică omenia!”
„Lauda de sine nu miroase a bine!”
Prof. Găvruța Dana Florina
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu preșcolarii la teatru…

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:12:58 Ora standard a Europei de Est