Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de la Școala „Dacia” (37 de elevi) au obținut premii și mențiuni

La Concursul Internațional de Matematică Aplicată „Math Experience”, ediția a IV-a

Elevii de la Școala „Dacia” (37 de elevi) au obținut premii și mențiuni

Proiectul Internațional de Matematică Aplicată „Math Experience”, inițiat și coordonat de prof. Gabriela Lupu, a fost inclus în Calendarul Activităților Educative Naționale, proiectul adresându-se atât profesorilor, cât și elevilor.

Pentru cadrele didactice se organizează simpozionul cu tema „Totul în jurul nostru este matematică”, iar pentru elevi, Concursul Internațional de Matematică Aplicată „Math Experience”, structurat pe cinci secțiuni: secțiunea I pentru clasele I-IV, intitulată „Matematică distractivă”, secțiunea II pentru clasele V-VIII, „Matematica în zilele noastre”, secțiunea III pentru clasele IX-XII, „Matematica aplicată”, secțiunea IV pentru clasele I-XII „Banda desenată – Matematica în culori”, secțiunea V pentru clasele I-XII, „Inventika – Imaginează. Creează. Inovează”.
Cea de-a IV-a ediție s-a desfășurat în perioada 24-26 mai 2013, după cum aveam să aflăm de la dna profesor Emilia Iacob, profesor de matematică la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea.
„Noi am participat pentru prima oară la acest proiect internațional anul trecut. Eu și dna profesor de informatică Băican Carmen am participat la Simpozion, cu lucrarea „Limbajul numerelor magice”, iar cei 57 de elevi ai mei din clasele a V-a B, a VI-a B, a VII-a A și B și a VIII-a E, la cea de-a II-a secțiunea, intitulată „Matematica în zilele noastre”. Pentru concurenții din județul Bihor, centrul de concurs a fost organizat la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș (coordonatori: dna prof. Rodica Monenciu, directorul colegiului, și prof. Crina Bercovici). Din cei 70 de elevi premiați, 37 au fost de la școala noastră, șase elevi au obținut trei premii III (lucrând în echipe de câte doi): Sav Andra, Maier Aura, Itu Aca, Hoza Antonia, Suciu Casian și Corb Andrei, din clasa a VII-a A, iar 31 au obținut 16 mențiuni: Sala Antonia, Ardelean Katerina, Iancu Teodora, Diaconu Giulia, Mezei Melissa, Braun Shirel, Mărcuț Anca, Vesa Dan, Ioan Laura, Andor Monica din clasa a VI-a B; Matei Raluca, Domocoș Dariana, Darna Mara, Toth-Ardelean Cyntia, Mihoc Iulia, Trifa Andreea, Rotar Radu, Bala Darius din clasa a VII-a A; Druța Diana, Urs Andrei, Erdei Octavian, Illeș Sebastian, Petruț Vlad, Colțe Mihai, Secară Dragoș, Orboi George, Sur Radu, Băican Roxana din clasa a VII-a B și elevele Chivari Maria și Man Roxana din fosta clasa a VIII-a E.
Să mai spunem că totul s-a desfășurat, live, prin videoconferință”, a precizat dna profesor Emilia Iacob.
Din Bihor, elevii premiați au fost de la Școala Gimnazială „Dacia” Oradea (19 proiecte), Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea (2 proiecte), Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș (1 proiect) și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș (2 proiecte).
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:58 Ora standard a Europei de Est