Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Eminescu prin ochi de copil” – ediția a doua

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna”

„Eminescu prin ochi de copil” – ediția a doua

Anul trecut, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea, o comisie a claselor a II-a formată din: prof. Luciana Morlocan, Doina Sabău, Rodica Fechete și Mirela Moș au inițiat un proiect dedicat „Luceafărului poeziei românești”, coordonat de prof. Cristiana Vidican. Anul acesta, activitățile au continuat în săptămâna 13-17 ianuarie 2014.

Dacă anul trecut am pus accent pe interpretarea unei poezii eminesciene, pe simbolurile din poezii, redate artistic pe grupe și ateliere de lucru, anul acesta, ne-am îmbogățit cunoștințele despre viața și opera lui Mihai Eminescu. Astfel, elevii clasei a III-a A au aflat multe informații din filmulețele prezentate în PowerPoint și alte materiale. Miercuri, elevii și-au ales câte un simbol eminescian: nufăr, plop, lună etc. pe care au scris o strofă din poezia preferată și pe care apoi au împărțit-o cu emoție trecătorilor în fața școlii. Vineri, au avut un mini concurs pentru a vedea cât de multe lucruri au reținut despre poetul nepereche, iar cei care au răspuns corect și au pregătit și câte o poezie au fost recompensați cu diplome. E vorba despre: Þig Andreea, Oros Oana, Ianța Lorena, Bot Andreea, Ioniță Tania, Creț Alexia, Mocanu Ștefania, Șerb Zidan, Henteș Miriam, Gîtlan Sandu, Dumitru Patrick și Negruț Briana.
Cu Eminescu alături la bibliotecă!
Tot vineri, ei le-au pregătit o surpriză colegilor mai mici din clasa pregătitoare B, a doamnei prof. Romelia Ciarnău, cărora le-au prezentat un montaj literar conținând poezii și romanțe pe versuri de Eminescu. Întâlnirea, sub semnul Luceafărului, a avut loc la biblioteca școlii, într-un cadru adecvat pregătit de doamna bibliotecar Dana Teședan. Bobocii au recitat în cor „Somnoroase păsărele”, iar colegii lor i-au felicitat și premiat oferindu-le drept amintire câte un simbol eminescian: versuri eminesciene scrise pe petale de nufăr.
Unii colegi din ciclul primar au pregătit portofolii, cuprinzând creații artistico-plastice, precum cei din clasa a II-a E, prof. Daniela Oros; a II-a F, prof. Ilinca Tămășan; a III-a B, prof. Doina Sabău; alții au organizat concursuri tematice: clasa a IV-a B, prof. Diana Borz și clasa a IV-a E, prof. Gabriela Codorean.
Elevi și dascăli s-au implicat cu dăruire în realizarea unei săptămâni eminesciene. Nu ne dorim „să-l zeificăm pe Eminescu”, vorba unora. Ne dorim ca elevii să-i descopere opera și să o înțeleagă la adevărata sa valoare. Și acest lucru se poate realiza clădind în timp, puțin câte puțin…
Cristiana Vidican
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Eminescu prin ochi de copil” – ediția a doua.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:37 Ora standard a Europei de Est