Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții orădeni sunt alături de tinerii constănțeni

Pentru respectarea Legii Educației Naționale

Studenții orădeni sunt alături de tinerii constănțeni

Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, membră a Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, își exprimă susținerea față de demersul inițiat de Liga Studenților din Universitatea Maritimă din Constanța și Asociația Elevilor din Constanța prin care aceștia solicită respectarea Legii Educației Naționale în ceea ce privește respectarea drepturilor studenților și elevilor.

Faptul că autoritățile locale constănțene ignoră respectarea prevederilor în ceea ce privește acordarea reducerii la transport în comun pentru toți elevii și nu contribuie sub nicio formă la acordarea acesteia către studenți, reprezintă o lipsă crasă de respect față de procesul de învățământ. Autoritățile locale nu ar trebui să se folosească de prevederile neclare date de legislația în vigoare întrucât omologii din alte orașe importante precum București, Iași, Cluj- Napoca încearcă să contribuie, mai mult sau mai puțin, la respectarea facilităților acordate prin lege către studenți și elevi.
Un exemplu de bună practică în acest sens îl constituie Consiliul Local Oradea, care a aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 356 din 24 mai 2013 acordarea unei reduceri de 50% la transportul în comun pentru toți studenții înscriși la cursuri de zi din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate ce funcționează în Municipiul Oradea, indiferent dacă sunt de stat sau particulare. Considerăm atitudinea Consiliului Local Oradea una demnă de respectat. Acesta, așa cum se menționează în motivarea Hotărârii, a considerat că se impune elaborarea unui regulament și a unei metodologii care să ducă la respectarea Legii nr.1/2011. În ceea ce privește situația elevilor, aceștia beneficiază de o reducere de 50% pe tot parcursul anului școlar.
Condamnăm de asemenea reacția Primarului Municipiului Constanța, domnul Radu Mazăre, care consideră că nu este corect ca autoritățile locale să subvenționeze transportul în comun pentru studenții proveniți din alte localități sau județe. Considerăm că pentru orice oraș sau municipiu, existența unei universități reprezintă un adevărat izvor de cultură și civilizație, cu atât mai mult cu cât Universitatea Maritimă din Constanța se remarcă în învățământul superior românesc prin specializările oferite precum și prin poziția sa geografică. În plus, studenții alogeni contribuie pe perioada studiilor la economia locală. Atitudinea domnului Mazăre este cu atât mai mult condamnabilă cu cât acesta este printre fondatorii Ligii Studenților din Universitatea Maritimă din Constanța și a fost un militant important pentru respectarea drepturilor studenților, în perioada cât a fost student.
Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie va urmări în continuare desfășurarea evenimentelor în acest caz, susținând în mod necondiționat demersurile Ligii Studenților din Universitatea Martitimă din Constanța și cele ale Asociației Elevilor din Constanța.
Roland Olah,
președintele Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:02 Ora standard a Europei de Est