Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective

În cel de-al 128-lea an al existenței sale

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective

În general, finalul de an este un bun moment de a analiza ce ai lăsat în urmă, ce ai realizat, cât din ce ți-ai propus ai îndeplinit.

Folosim acest schimb de ștafetă între anii 2013 și 2014 pentru a face o scurtă trecere în revistă a activităților din școala noastră în anul care a trecut și câteva gânduri ale colectivului școlii pentru anul în care am pășit de curând.
Care este cartea de vizită a Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș”?
Considerăm că este o îmbinare de „Cultură – Tehnologie – Inovație – Creativitate”.
Care este viziunea școlii?
„Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș – școală care asigură o dezvoltare armoniosă a personalității tinerilor și pregătirea profesională a acestora pentru a se putea integra cu succes pe piața locală, națională și europeană a muncii”.
Care este misiunea școlii?
„Misiunea Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș este să asigure un învățământ performant, adecvat nevoilor beneficiarilor de educație, susținut prin cultivarea spiritului didactic și științific, prin perfecționarea continuă a bazei tehnico-materiale și prin adaptarea curriculum-ului la dinamica societății”.
Bilanțul nostru va face referire la perioada septembrie – decembrie 2013, cuprinsă în anul școlar în care ne găsim.
Am început anul școlar cu 35 de clase din care 4 de gimnaziu, 26 de liceu și 5 de școală profesională. Am continuat să modernizăm spațiile de învățare: cabinete, laboratoare, săli de clasă, ateliere. Au fost reabilitate grupurile sanitare, cantina școlii, dormitoarele din Internat etc.
La nivelul școlii au fost scrise mai multe proiecte cu impact local, județean, regional, național și internațional. Suntem parteneri în proiecte inițiate de colegi din țară sau străinătate. Vom enumera câteva din proiectele inițiate de noi cu menționarea principalelor activități.
1. proiecte internaționale, derulate pe platforma eTwinning, comunitatea școlilor din Europa.
- Mathematics and the recipe that reunites our family (fondatori), 5 parteneri din Polonia, Italia, Republica Moldova și România;
- Correspondencia Francia Rumania/ Correspondance France Roumanie 2013-2014 (fondatori), 3 parteneri din Franța și România;
- Christmas cards exchange – 19 parteneri din Franța, Polonia, Spania, Cehia, Marea Britanie, Grecia, Lituania, Turcia și România;
- Professional situations - 9 parteneri din Polonia, Cehia, Franța, Turcia și România;
- Halloween in my school - 10 parteneri din Turcia și România.
2. proiecte naționale și regionale (aprobate de ISJ Bihor, se așteaptă avizul MEN):
- Expoziție – Concurs Național de Machete „Învăț, Știu, Aplic”, 8 mai 2014, domeniul tehnic;
- „Suflet lângă suflet, inimă lângă inimă”, domeniul social, ianuarie 2014 – octombrie 2014;
- Concurs  „Utilizarea calculatorului în reprezentările grafice”, domeniul tehnic;  aprilie 2014
3. proiecte județene (aprobate de ISJ Bihor)
- „Dincolo de literatură”, domeniul artistic, literatură, teatru;
- Concurs de obiceiuri și tradiții „Dăinuim prin cânt și joc!”, domeniul cultural-artistic;
- „Rendez-vous între culturi”, domeniul cultural-artistic axat pe culturi și civilizații, arte vizuale, teatru, muzică și dans;
- „Reprezentăm Europa!” - expoziție-concurs, domeniul: educație civică, voluntariat, proiecte caritabile;
- Proiectul TINEREÞII (Tradiție+ Inițiativă+ Năzuințe+ Entuziasm+ Responsabilitate+ Eficiență+ Þinte+ Intuiție+ Implicare) – cu activitățile pliate pe noțiunea de „voluntariat”, îmbinând tradiția, spiritul competitiv, activități de responsabilitate socială și de promovare a tipăririi revistelor școlare, domeniul educație civică, voluntariat, proiecte caritabile;
- „Micul întreprinzător” – concurs și expoziție, domeniul științific;
4. proiecte locale
- „Contribuția beiușenilor la istoria națională”, domeniul: educație civică, voluntariat, proiecte caritabile
- „Sport, drumeție, călătorie și divertisment”, domeniul sportiv-turistic
Activitățile acestor proiecte sunt diseminate pe pagina școlii (http://ciordas.ro/) pe măsură ce ele se finalizează.
Elevii școlii participă la cursurile oferite de Academia locală „Cisco”, învățând tainele administratorilor de rețea și cursurile ECDL, pentru a obține permisul european.
Ce planuri are „echipa de la Ciordaș”? Enumerăm câteva priorități din agenda noastră.
- Se intensifică pregătirea pentru olimpiadele și concursurile școlare. Dorim să depășim performanțele anului școlar 2012-2013 când olimpicii noștri au obținut la etapa județeană: 6 premii I, 4 premii II, 4 premii III și 11 mențiuni; iar „cei mai buni dintre cei buni” au obținut la etapa națională 1 premiul I, 1 premiul II, 1 mențiune la Concursul de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”.
- Prin ore de consultații, pregătiri remediale, desfășurate în școală, îndrumăm elevii pentru reușita lor la Simulări, Examene Naționale, Bacalaureat, Competențe, Atestate, etc.
- Cadrele didactice, împreună cu Consiliul Școlar al Elevilor, pregătim Zilele Școlii, care în acest an se vor desfășura în perioada 5-9 mai 2014. Anul acesta aniversăm 128 ani de la înființarea școlii. În cadrul săptămânii „Porților Deschise” vom aștepta absolvenții claselor a VIII-a să ne viziteze, să le prezentăm oferta noastră, să îi ajutăm ca împreună cu familiile lor, să aleagă profilul potrivit fiecăruia, care să le dezvolte competențele pentru a se integra și a avea succes pe piața muncii.
- Ce oferim viitorilor „boboci” din clasa a IX-a (2014-2015)?
În cadrul profilului tehnic, ne-am propus 4 clase, în domeniul pregătirii de bază: fabricarea produselor din lemn (1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale), construcții instalații și lucrări publice (1 clasă, care pregătește tehnicieni desenatori pentru construcții și instalații), mecanică (1 clasă de CAD - Proiectare asistată de calculator și 1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale).
În cadrul profilului servicii, ne propunem 4 clase, în domeniul pregătirii de bază: turism și alimentație (1), economic (1), comerț (1), estetica și igiena corpului omenesc (1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale, elevii primind calificarea de coafor - stilist).
În cadrul profilului resurse naturale și protecția mediului, vrem să realizăm 1 clasă, în domeniul industrie alimentară (1).
- La gimnaziu oferim viitorilor elevi din clasa a V-a (2014-2015), curs opțional de „Educație pentru sănătate”, „Prietenul meu calculatorul”, studiul limbii germane în cadrul ofertei catedrei de limbi moderne, cercuri de matematică, folclor, arte plastice.
- Paralel cu activitățile enumerate mai sus încurajăm elevii noștri să intre în competiții cu colegii lor prin participarea la concursuri și întreceri tematice. În mult așteptatele vacanțe vom porni cu elevii noștri în drumeții, excursii, tabere răsplătindu-i, împreună cu părinții lor, pentru performanțele lor din timpul anului școlar. 
Câteva imagini surprinse la activitățile educative din acest an, 2013, sunt înserate și în acest articol.
Invităm cu această ocazie și cititorii revistei să spunem împreună: La mulți ani, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, la a 128-a aniversare!
Director,
prof. ing. Rodica Monenciu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:52 Ora standard a Europei de Est