Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoarea celor 400 de zile de școală

Vineri, la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”

Sărbătoarea celor 400 de zile de școală

Vineri, a zecea zi din 2014, a fost însemnată pentru elevii clasei a III-a B, step by step ai Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea.

Conform specificului alternativei educaționale step by step, elevii numără și însemnează  fiecare zi de curs în diferite moduri: prin înșiruirea agrafelor pentru hârtie, în grupe de unități, zeci, sute și expunerea lor, prin notarea numărului respectivei zile într-un tabel, prin numărare și vizualizarea materialelor intuitive de altfel, foarte utile. Acest exercițiu zilnic a devenit un ritual, cunoscut și apreciat de elevi, cu atât mai mult cu cât îi ajută atât la deslușirea tainelor matematicii prin asimilarea mai ușoară a numerației, cât și prin angrenarea în realitate, aceea de a fi școlari serioși care mai adaugă încă o zi de învățătură dobândită în școală, frumoasei lor copilării.
Vineri, 10 ianuarie 2014 a fost ziua cu numărul 400 pe care copiii au adăugat-o șiragului de zile petrecute în școală, alături de învățătoarele lor Veronica Isdrailă și Laura Baidoc.
Prilej de mare bucurie, entuziasm și nerăbdare, ziua de școală cu numărul 400 a fost celebrată așa cum se cuvenea: elevii au pregătit colecțiile de obiecte pe care le achiziționează încă din prima zi de școală, obiecte care au luat forma unui concept, un aranjament gândit și realizat de fiecare copil, în funcție de creativitatea, talentul, pasiunile și preocupările sale. Fiecare copil a prezentat cu multă bucurie și emoție realizarea sa, explicând și răspunzând întrebărilor adresate de colegi. Lucrările au fost apreciate mai ales de copiii care descopereau cu multă bucurie și interes lucrările colegilor, dar și de părinți, bunici și de domnul director Pr. prof. Radu Rus care a fost prezent la sărbătoarea școlarilor. S-au primit aplauze, încurajări s-au făcut fotografii, dar și planuri pentru întâlnirea viitoare.
Pe lângă colecții au fost prezentate și proiectele pentru studiul tematic cu tema „Bunele maniere”. Copiii au pregătit o lucrare personală, realizată în mod creativ, cuprinzând text, imagini, desene, inspirate din temele discutate în clasa a III-a. Ei au surprins momente din viața lor în care s-au purtat manierat și le-au împărtășit colegilor de clasă.
Activitatea a fost interesantă, copiii au primit felicitări, părinții mulțumiri pentru sprijin și implicare în educarea copiilor lor, iar învățătoarele au observat cu admirație cum strălucește fiecare mică personalitate.
Peste mici și mari s-a așternut bucuria sărbătoririi celor 400 de zile de școală.
Înv. Laura Baidoc
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătoarea celor 400 de zile de școală. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:44:08 Ora standard a Europei de Est