Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

În cadrul ședinței ordinare a CLO

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 13 ianuarie 2014, o conferință de presă cu privire la proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi, marți, 14 ianuarie, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Oradea.

Primarul a prezentat mai multe proiecte, înaintate de către direcția urbanism, Administrația Imobiliară Oradea sau Oradea Transport Local SA.
Două dintre proiectele direcției de urbanism se referă la licitațiile organizate pentru două amplasamente de pe malul Crișului Repede. Este vorba despre așa-numita „Casa pompelor” de lângă podul Dacia, în apropierea Colegiului „Emanuil Gojdu”,  precum și despre amplasamentul situat vizavi de Primărie, pe strada Emilian Chitul. Pentru amplasamentul de pe strada Emilian Chitul, în cursul anului trecut s-a organizat un concurs de arhitectură, iar proiectele care vor sosi la licitație vor trebui să fie în concordanță cu proiectul declarat câștigător.
Pentru ambele amplasamente se optează pentru procedura de concesiune, durata concesiunii fiind în ambele cazuri de 25 de ani. Proiectele pe care posibilii investitori vor să le realizeze trebuie avizate favorabil de CMUAT, iar în cazul amplasamentului de lângă Colegiul „Emanuil Gojdu” criteriile de desemnare a câștigătorului sunt: 40% aspectul urbanistic, 30% valoarea investiției, 30% redevența plătită orașului. În cazul amplasamentului de pe strada Emilian Chitul criteriile de desemnare sunt: 60% valoarea investiției și 40% redevența plătită orașului.
Valoarea redevenței minime în acest caz este de 70 lei/mp/an.
„Scopul municipalității este să ridicăm calitatea acestor zone și în decurs de un an de la finalizarea procedurii de achiziție publică în aceste zone să avem zone de alimentație publică corespunzătoare”, a menționat primarul Ilie Bolojan.
Un alt subiect prezentat de către primar a fost proiectul de hotărâre cu privire la organizarea licitației publice în vederea închirierii de teren, domeniul public al orașului pentru pachete de amplasamente destinate panourilor publicitare.
Astfel, prin HCL 975/2013 s-a aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în municipiul Oradea. Conform prevederilor art. 26 din acest regulament, amplasamentele aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea – domeniul public, destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate prin licitație publică organizată în condițiile legii.
Cele 50 de amplasamente care vor fi scoase la licitație vor fi licitate în pachete de câte 5, fiecare pachet conținând amplasamente situate în toate zonele orașului. Durata de închiriere va fi pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 a lunii următoare semnării contractului de închiriere, iar prețul de pornire a licitației va fi de 1.400 lei/pachet de amplasament/lună. Chiriașul se va obliga, totodată, să obțină autorizația de construire în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului de închiriere și să amplaseze panourile publicitare în cel mult 90 de zile de la data obținerii autorizației de construcție, astfel ca în cursul lunii iunie să avem amplasate noile panouri.
Un alt proiect care va fi discutat în cursul ședinței de consiliu de astăzi se referă la o nouă inițiativă propusă de Oradea Transport Local. Proiectul vizează cetățenii care fac naveta din/în localitățile Borș sau Sânmartin. Începând cu 1 ianuarie 2014, SC OTL SA execută transport public de persoane în cele două comune, din Sânmartin transportând zilnic de exemplu peste 1000 de navetiști.
Pentru a atrage un număr cât mai mare de călători, OTL intenționează să practice un tarif combinat pentru călătorii care își cumpără abonament la OTL. Astfel, noul tarif unic de 110 lei ar permite un număr de călătorii nelimitate în Oradea, respectiv localitățile comunei Sînmartin și permite în același timp și utilizarea mijloacelor de transport comun în Oradea. Această modificare ar permite abonaților o reducere de 20-30 % față de prețul practicat pentru cele două abonamente pe care trebuie să le achiziționeze pentru a veni la serviciu sau la școală.
Tot în ședința ordinară de astăzi, după primirea avizului Autorității Naționale a Funcționarilor Publici, Primăria va supune Consiliului Local spre aprobare noile organigrame ale PMO, AIO, ASCO și Poliția Locală. Intenția primăriei este reducerea cheltuielilor de personal și eficientizarea activității instituției. În total vor fi desființate 56 de posturi, din care în prezent 17 sunt efectiv ocupate. Dintre cele 17 posturi ocupate, 12 vor fi desființate din cadrul aparatului propriu al primăriei, celelalte 5 fiind la Poliția Locală.
Tot în cadrul conferinței primarul Ilie Bolojan a prezentat și stadiul unor proiecte europene derulate de municipalitate.
Astfel, în ceea ce privește pista de biciclete care va lega orașul Berettyoujfalu și Oradea, primarul Ilie Bolojan a anunțat că față de proiectul inițial pista de biciclete se va extinde cu 5 km în Oradea. Au fost obținute autorizațiile de construcție pentru extinderea pistei, iar administrația locală intenționează să obțină avize pentru ca această pistă de biciclete să subtraverseze centura orașului, pista de biciclete legând astfel Oradea de Sânmartin, fapt ce ar crea o legătură directă între Oradea și stațiunea 1 Mai. Lucrările la pista de biciclete au ca termen de finalizare luna septembrie 2014.
Tot în cadrul acestui proiect, Primăria Oradea poartă tratative cu Ministerul Apărării pentru zona dintre strada Universității și strada Feldioarei pentru eliberarea terenului respectiv. Aici se va demola gardul existent, se va trece la defrișarea vegetației existente și curățirea zonei pentru ca administrația locală să poată efectua lucrările de realizare a pistei de biciclete cât mai repede.
Legat de lucrările de realizare a Centrului de afaceri cu produse agroalimentare din Piața Rogerius, Ilie Bolojan a menționat că la finalul anului trecut a avut loc semnarea contractului de execuție. Până la finele acestei luni municipalitatea va preda amplasamentul firmei câștigătoare, urmând ca din primăvara acestui an firma executantă să înceapă lucrările de modernizare la noul centru.
Un alt contract semnat recent este cel pentru revizuirea proiectului tehnic al Ștrandului Municipal, administrația locală urmând să primească înapoi în 60 de zile contractul revizuit. Astfel, la începutul lunii martie se va trece la procedura de achiziție pentru executarea lucrărilor de execuție, până atunci administrația locală va lucra la eliberarea amplasamentului, pentru ca lucrările de modernizare să poate fi executate cât mai repede. Ca urmare, anul acesta ștrandul municipal va fi închis. Jumătate din finanțare este asigurată din fonduri europene, cealaltă jumătate fiind finanțată din bugetul local. Lucrările ar urma să înceapă în perioada mai-iunie 2014 și finalizate până în iunie 2015.
În ceea ce privește proiectul drumului expres preconizat a fi realizat pe malul drept al Crișului Repede, între strada Făcliei și Bdul Ștefan cel Mare, firma proiectantă urmează să predea proiectul tehnic până la sfârșitul lunii, astfel ca în ședința extraordinară din 30 ianuarie să fie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului, precum și culoarul de expropriere, lucrările propriu-zise urmând să înceapă în cursul lunii mai. În paralel, Direcția Tehnică verifică proiectul tehnic al podului Macio, în vederea continuării și finalizării lucrărilor. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:47:57 Ora standard a Europei de Est