Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

O nouă carte apărută la Editura Univ. Agora

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

Îmi amintesc că în „Săptămâna de foc” (18 - 22 martie 2013), pentru o totală transparență, distinsul rector al Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, ne-a invitat să asistăm la concursul pentru ocuparea a patru posturi de conferențiar universitar, concurs desfășurat marți, 19 martie la Universitatea Agora.

Atunci aveam să-l cunoaștem pe Dan Bența, unul dintre candidați, „un tânăr școlit la UBB care promite mult”, ca să-l cităm pe domnul rector Ioan Dzițac, care s-a arătat efectiv încântat de Dan Bența la susținerea tezei în Amfiteatrul Albastru.
Și iată că la nouă luni de la ocuparea postului de conferențiar universitar, s-a născut această carte, pe care Dan Bența și Ioan Dzițac au scos-o, la finele lunii decembrie 2013, lucrare care face obiectul însemnărilor de față.
Așa după cum aveam să aflăm din „Introducere” este vorba despre o culegere de probleme care „prezintă aplicații practice din domeniul bazelor de date, utilizând Microsoft Access, versiunea 2010. Autorii au conceput și realizat prezenta lucrare pentru a veni în sprijinul studenților/cadrelor didactice care învață/predau baze de date și care, în cadrul aplicațiilor practice, utilizează mediul Microsoft Access.
Elaborarea prezentei lucrări s-a făcut pentru Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Facultatea de Drept și Științe Economice, ca suport de laborator pentru disciplina „Baze de date în economie”. Aplicațiile practice prezentate au fost astfel alese încât să fie utile în pregătirea viitorilor absolvenți, care se vor confrunta cu utilizarea și administrarea bazelor de date în diferite contexte în care își vor desfășura activitatea.
Un suport practic de laborator
Fiecare lucrare de laborator este structurată astfel încât să conducă la aprofundarea unor anumite elemente specifice. Rezolvarea fiecărei probleme propuse este descrisă pas cu pas, astfel ușurându-se înțelegerea unor concepte prezentate în suportul de curs pentru bazele de date.
Pașii sunt prezentați și descriși clar, ușor de înțeles, iar capturile de ecran, care însoțesc materialul de față, sunt alese pentru a veni în sprijinul studenților care rezolvă problemele enunțate.
După realizarea problemelor, se pot enunța probleme similare sau cu un grad sporit de dificultate, acest element fiind strâns legat de evoluția grupului și capacitatea de asimilare a fiecărui student.
Considerăm că problemele enunțate sunt ușor de înțeles de către studenți, indiferent de profilul liceului absolvit sau de experiența în lucrul cu bazele de date.
Culegerea de față își propune să fie un suport practic de laborator, care să vină în sprijinul studenților prin ghidarea pas cu pas a etapelor necesare realizării aplicațiilor”, se mai spune în „Introducere”.
Referenții științifici ai lucrării sunt: prof. univ. dr. Ștefan Ioan Nițchi, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca; prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, Universitatea Agora; conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:01 Ora standard a Europei de Est