Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Examenul Cambridge pentru copii (YLE Exam)

Miercuri, la Școala „Dacia” din Oradea

Examenul Cambridge pentru copii (YLE Exam)

„Puțină lume știe că la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea se face engleză semiintensiv la toate clasele, câte trei ore săptămânal (având în vedere că la intensiv se fac patru ore), iar astăzi (miercuri, 2 aprilie 2008), la noi se organizează primul centru pe 2008 de testare a copiilor – Examenul Cambridge pentru copii (YLE), la care participă 17 copii”, după cum aveam să aflăm de la prof. Florian Hava, directorul școlii.

15 la nivelul Movers și 2 la Flyers
Din cei 17 candidați înscriși, doi urmează să fie testați la un nivel superior (Flyers), care corespunde nivelului A2 al Cadrului Comun European, aproximativ echivalent cu Cambridge Key English Test (KET), Starters și Movers corespund nivelului A1. La Școala „Dacia”, la nivelul Flyers s-au înscris Cristian Terec (din clasa a IV-a ) și Cristina Claudia Silaghi (din clasa a VI-a).
Așa după ne-au precizat organizatorii locali ai evenimentului (prof. Monica Urian și Rodica Măduța), examenul testează cele patru deprinderi: ascultare, vorbire, citire și scriere, punând accent pe probele de vorbire și ascultare. Fiecare nivel în parte are trei probe: ascultare (Listening) – un test tip grilă în care copiii ascultă o serie de texte scurte înregistrate pe o casetă și completează pe foaia de examen, pentru a demonstra ce au înțeles; citire și scriere (Reading and Writing) –un test scris în care copiii își demonstrează capacitatea de a citi și a scrie într-o engleză simplă; vorbire (Speaking) – un interviu scurt, ce durează între cinci și nouă minute, susținut cu un examinator instruit special pentru acest test. Acești examinatori sunt monitorizați de către Cambridge ESOL, pentru a asigura aceleași standarde în întreaga lume.
„Examenul arată ce știi, nu ce nu știi!”
Dna prof. Liana Gherdan, examinator și coordonator al examenului, reprezentantul local al Consiliului britanic pentru examenele Cambridge, ne-a oferit cu amabilitate și alte detalii.  Așa am aflat că aceste examene urmăresc să-i deprindă pe copii, de la o vârstă fragedă, cu cultura de examen. „Examenul arată ce știi, nu ce nu știi. Examenele Cambridge pentru copii sunt concepute pentru a fi distractive și lipsite de stres; testele se bazează pe activități familiare tuturor copiilor. Examenele sunt prezentate în format colorat, iar instrucțiunile sunt simple și clare, pentru a fi ușor înțelese de copii”.
Începând din 2006, în fiecare an se organizează mai multe sesiuni de examen (câte patru-cinci). Centrul de la Școala „Dacia” este primul centru organizat în 2008, următorul va fi organizat, probabil, la „Gojdu” (în luna noiembrie). Trebuie știut, însă, că în oricare centru se pot prezenta la examen copii din oricare școală din Oradea și județ. Astfel de examene se organizează și pentru persoanele de orice vârstă și pregătire profesională. Spre exemplu, pentru nivelul B1 european (PET), primul examen a fost susținut la Școala P.A.P.F. „Avram Iancu”; pentru elevii de liceu se organizează examenul CAE (nivel c1). În 4 mai, vor susține și profesorii un examen TKT (cu trei module).
Anumiți angajatori din Europa cer, de exemplu, examenul PET (pentru medici și asistenți)...
Pregătiri și ... simulări
Revenind la examenul de ieri, organizat în centrul de la Școala „Dacia”, să mai spunem faptul că doamnele profesoare Rodica Măduța și Monica Urian au făcut pregătiri cu acești copii, în weekend, gratuit, ba chiar și o simulare în condiții reale de examen, după cum a ținut să sublinieze dl director, Florian Hava, încântat de acest prim pas pe care l-au făcut elevii școlii. (Ovidiu DAN)       

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:36 Ora standard a Europei de Est