Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nu există niciun parametru la care să fim sub media pe municipiu”

De vorbă cu manageri de succes!

„Nu există niciun parametru la care să fim sub media pe municipiu”

Despre costul standard per elev și eficientizarea învățământului, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 16, dl prof. Mircea Gârba, vorbește de câțiva ani și le implementează cu succes!

Noi am prevăzut cu 10 ani înainte toate normele care se vor aplica de-acum. Eu am prevăzut bugetul per elev cu vreo cinci ani înainte de a apărea. În 1995, am introdus pentru prima dată în oferta noastră educațională: Școala este prestatoare de servicii educative către populație. Noi așa am scris pe oferta școlii încă din 1995. De atunci, ne-am propus să ne schimbăm mentalitatea, gândirea și comportamentul. Când m-am gândit eu la bugetul per elev, atunci am introdus următoarea regulă: la mine la școală absolvă patru clase de a IV-a; cam 100 de elevi. O parte din ei pleacă, o altă parte vine, dar ne rămân în jur de 80-90. Am renunțat să mai fac patru clase, am mers cu trei clase din a V-a; ca să am 30 de elevi în clasă. Și asta s-a întâmplat acum opt sau zece ani. Eu le-am spus colegilor mei că nu se pot risipi banii! Mai devreme sau mai târziu, va veni cineva și va spune: Stop! Nu mai risipim banii, că nu se mai poate! Aplicând această măsură, am câștigat de două ori. Atunci când am început să fac lucrul acesta nu m-am gândit că va veni clasa pregătitoare. Și când am reușit să aplic această normă, am avut săli destule pentru clasele pregătitoare, ca să evităm schimbul doi.
-Așa se face că la ora actuală, stați cel mai bine dintre toate școlile gimnaziale la capitolul eficientizare? 
-Cu măsurile pe care le-am luat, cu grija pentru numărul de elevi per clasă, am ajuns la rezultate deosebite. Aici, am prezentat media pe municipiu, iar în coloana următoare cifra noastră; la grădiniță, la secția română, media pe municipiu este 22,8, la noi este 24,33 (ceea ce înseamnă +1,53); la ciclul primar, la secția română, media pe oraș este 25,08, la noi este 25,5 (adică +0,5), iar la secția maghiară: 21,35, la noi: 24,6 (+3,25); la gimnaziu: la secția română: 25,6, la noi: 28,16 (+2,56), iar la secția maghiară: 20,08 la 20, 75 (+0,67). Numărul de personal nedidactic raportat la numărul de elevi, media pe municipiu este 1/170, la noi este 1/225; la personalul auxiliar media este 1/65, noi avem 1/125. Numărul de posturi, minim din trunchiul comun ar trebui să fie 59,654, noi avem 60, 554. Practic, suntem încadrați la minimum de norme. Nu există niciun parametru la care să fim sub media pe municipiu. Acești parametri nu îi mai are nicio școală gimnazială. Cu toate acestea, anul trecut, am avut 93 la sută acoperire buget salarii. Părerea mea este că bugetul era cam mic. Dar nu asta e problema. Mă deranja atunci că nu exista nicăieri scris: Dacă ați îndeplinit toate normele stabilite de ministerul nostru, atunci la rectificarea de buget, salariile voastre se acoperă fără nici un fel de problemă. Acum, la Ordonanța de Urgență 117 scrie. Acum sunt mulțumit”, a conchis dl director Mircea Gârba.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:07 Ora standard a Europei de Est