Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Principalele ținte pentru primele 6 luni din 2014

Universitatea Agora din Oradea

Principalele ținte pentru primele 6 luni din 2014

Conducerea Universității Agora din Oradea și-a fixat principalele ținte pentru primele 6 luni din 2014, pe care le aflăm de la distinsul său rector, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac.

ÎNVĂȚĂMÂNT - CALITATE – DEVOLTARE INSTITUÞIONALĂ
1. Autorizare ARACIS: Management – ID (licență, domeniu Management, 3 ani, 100 locuri).
2. Acreditare ARACIS: Audit Financiar Contabil – IF (master, domeniu Contabilitate, 2 ani, 50 locuri).
3. Acreditare ARACIS: Poliție locală –IF (licență, domeniu Științe administrative, 3 ani, 100 locuri).
4. Organizarea concursului pe posturi didactice de conferențiar universitar -1, lector universitar - 5 și asistent universitar (1), pentru semestrul II, anul universitar 2013-2014.
5. Prima vizită a experților internaționali EUA-IEP: 18- 20 februarie 2014, în cadrul proiectului „Pregătiți pentru a inova, pregătiți pentru a răspunde mai bine nevoilor locale. Calitate și diversitate în universitățile din România”.
CERCETARE - DEZVOLTARE- DISEMINARE – INTERNAÞIONALE
1.5th International Conference on Computers, Communications and Control, ICCCC2014, Hotel President, Băile Felix, 7-9 mai 2014 (organizată de Universitatea Agora, sub egida Academiei Române, secția Știința și Tehnologia Informației).
Președinte de Onoare: Prof. Yong SHI – Universitatea Academiei Chineze de Științe; Președinte General: prof. Ioan DZITAC - Universitatea Agora;
Președinte al Comitetului de Program: Acad. Florin Gheorghe FILIP - Academia Română,
Președinte al Comitetului de Organizare: Prof. Mișu-Jan MANOLESCU - Universitatea Agora;
Invitați-cheie:
Prof. Yong SHI – Universitatea Academiei Chineze de Științe, China
Prof. Fuad ALESKEROV – NRHUSE Moscova, Rusia,
Prof. Pascale ZARATE – IRIT Toulouse, Franța,
Acad. Ioan Dumitrache – Academia Română; România
Organizatori de secțiuni speciale:
Prof. Angel ORTIZ – Universitatea Politehnica Valencia, Spania,
Prof. Yezid Donoso – Universitatea Los Andes, Bogota, Columbia,
Prof. Gang KOU – SWUFE, Chengdu, China,
Prof. Yi PENG – UESTC, Chengdu, China.
2.Information Technology and Quantitative Management, ITQM2014,  June 3-5, 2013, Moscow,  Russia (Special Session 07 co-organizer and co-chair Prof. Ioan DZITAC – Agora University).
3.Vizita rectorului, prof.univ.dr. Ioan Dzițac, în India, 17-24 ianuarie 2014, la Kalasalingam University.
4.Acordarea titlului Doctor Honoris Causa al Universității Agora d-lui prof.univ.dr. Yong SHi de la Universitatea Academiei Chineze de Științe, 7 mai 2014.
5.Vizita rectorului, prof.univ.dr. Ioan Dzițac, în Rusia, 3-5 iunie 2014, la National Research University Higher School of Economics, Moscova.
6. Căutarea de parteneri Erasmus și încheierea de acorduri pentru perioada 2014-2020.
7.Lansarea unei reviste internaționale noi: Agora International Journal of Admnistration Sciences.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:06 Ora standard a Europei de Est