Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii de la școala din Păgaia iubesc România!

Sărbătorirea Zilei Naționale a României

Copiii de la școala din Păgaia iubesc România!

De obicei, în astfel de momente, cum e Ziua Națională a României, oamenii rostesc vorbe mari, ceremonioase, înălțătoare, și chiar ... mult prea pompoase.

E ușor de vorbit, dar greu de concretizat, se știe dintotdeauna!
Vineri, la Școala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif” Păgaia, copiii noștri, împreună cu noi, cadrele didactice, am sărbătorit 1 Decembrie, Ziua Națională a țării, prin cuvinte, imagini, desene și picturi, muzică și decorațiuni specifice. Nu s-au rostit cuvinte mari, întrucât ei nu știu să facă acest lucru, ci au transmis prin creațiile lor, compuneri și poezii, ceea ce simt și gândesc: au făcut urări țării și i-au descris frumusețea (Alexandra Maier, din clasa a VIII-a, Atalia Martin, din clasa aVI-a și Gabriela Farcaș, din clasa aVIII-a), au evidențiat trecutul frumos al neamului, istoria lui, dar și tradițiile și obiceiurile (Iazmina Lucaciu, din clasa aVI-a, Adelina Scurt, din a VI-a), ospitalitatea românului, mai ales a omului de la țară, care nu te lasă să ieși din casă fără să-l onorezi, servind din bucatele oferite cu drag (Răzvan Ardelean, din clasa a VIII-a), dorința de a nu ne părăsi țara pentru a munci la alții, ci de a rămâne să facem ceva la noi în țară (Răzvan Domocoș, din clasa a VIII-a), să nu confundăm țara cu oamenii care o conduc (Marian Morar, din clasa a VII-a), să realizăm că pământul nostru e atât de minunat, încât străinii sunt invidioși (Oana Morar, din clasa a VI-a), să știm să argumentăm în fața oricui motivele pentru care ne apreciem țara (Bianca Varga, din clasa a VII-a), să ne prețuim țara, pentru că acum e a noastră, deci noi suntem viitorul (Denisa Cheregi, din clasa a VIII-a), să ne iubim țara că avem toate motivele (David Lazăr, din clasa a VI-a) și regretul că doar o dată pe an simțim ceea ce simțim în această zi (Raul Goman, din clasa a VII-a).
Ca să fim și mai conștienți de ,,gura de rai” în care trăim, am vizionat imagini din România, remarcând, atunci când a fost cazul: ,,Aici am fost!” Glasurile noastre au răsunat intonând cântecul ,,Clopotul reîntregirii”, iar rodul mâinilor harnice s-a concretizat într-o frumoasă expoziție. La final s-au împărțit pliante legate de acest eveniment.
„La trecutu-ți mare, mare viitor!”, spunea Eminescu. Fără a încerca nicio comparație, noi îndrăznim să sperăm la un astfel de viitor: acești copii pot fi viitorul!
Am fost alături de ei în această activitate: prof. Horgoș Anamaria, Morar Anamaria, Goman Elisabeta, Iuhasz Ioana și, bineînțeles, dl director, prof. Chiș Gheorghe.
La mulți ani, România!
Prof. Horgoș Anamaria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Copiii de la școala din Păgaia iubesc România!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:41 Ora standard a Europei de Est