Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce bine e între prieteni!

La Colegiul Național „Mihai Eminescu”

Ce bine e între prieteni!

Ce clipe minunate petrecem totdeauna alături de cei dragi!! Iar dacă totul este gândit și creat ca urmare a unor ani frumoși petrecuți împreună, totul este sub semnul prieteniei adevărate, a prieteniei sincere!

„Împodobim brăduțul prieteniei”
Așa a fost ziua de luni, 16 decembrie 2013, o zi cu totul și cu totul deosebită, gândită sub semnul prieteniei, pentru copiii și cadrele didactice implicate în proiectul educativ „Vreau să-ți fiu prieten”. Cu toții s-au întâlnit în sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” Oradea, unde gazdele (doamna director adjunct prof. Livia Muntean, alături de prof. Borza Ioana și Brezovszky Ramona ) i-au așteptat cu multă bucurie, dar și emoție pe prietenii lor.
Programul a fost unul special, un program intitulat „Împodobim brăduțul prieteniei”. Astfel, totul a debutat cu o serie de poezii și colinde interpretate de cei mai mici, copiii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Cristal” Oradea, conduși de către dna prof. Buboiu Bianca, Kover Monica, Gheorghiu Valentina și Ovănescu Elena. Apoi clasa a II-a B Step by Step a Colegiului Național „Mihai Eminescu”, condusă de prof. Borza Ioana și Brezovszky Ramona, a încântat publicul spectator cu mai multe colinde tradiționale din Bihor. Au urcat pe scenă elevii clasei a III-a de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, conduși de prof. Szekely-Kiraly Erzsebet, care au cântat mai multe cântecele de iarnă în limba germană. Programul artistic a fost încheiat de reprezentanții Școlii „Floare de Lotus” Sânmartin. Aceștia au venit împreună cu dna director adjunct prof. Rogojan Delia, dna psiholog prof. Bocșan Ramona, grupul de chitări „Floare de Lotus”, condus de prof. Pantea Loredana și, nu în ultimul rând, grupul de băieți, conduși de prof. Bot Traian și Bot Simona, care  au prezentat sceneta Viflaimul.
În a doua parte a programului, în timp ce colindătorii au fost răsplătiți de către gazde cu dulciuri, s-a împodobit brăduțul prieteniei, în acorduri de colinde. Podoabele au fost realizate de cei mici sub îndrumarea cadrelor didactice implicate, dar și de elevii clasei a II-a B Step by Step, a V-a B, conduși de prof. Botezat Magda, precum și de cei din clasa a VII-a B, conduși de prof. Bodea Patricia. În final, brăduțul a fost așezat la locul lui de cinste, împodobit și aranjat și toți prietenii îl așteaptă pe Moș Crăciun și Sfânta Sărbătoare a Crăciunului.
Ce bine e să ai prieteni!
Prof. Ioana Borza

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:33:48 Ora standard a Europei de Est