Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii șaguniști jurizează lecturarea colegilor lor mai mici

Tinerii pentru cei mici

Elevii șaguniști jurizează lecturarea colegilor lor mai mici

Clubul de lectură s-a întâlnit din nou luni, 16 decembrie 2013, de această dată în formatul mare, cu toți participanții (profesori, elevi, studenți) de la toate limbile în care s-a lecturat de-a lungul anului – română, engleză, franceză, germană și engleză.

Locul de întâlnire a fost tot la aceeași gazdă primitoare – Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea. Amfiteatrul bibliotecii a fost neîncăpătorul parcă pentru numărul mare de elevi din clasele gimnaziale dornici să ia parte la această activitate. 
La a doua ediție, concursul de lectură dedicat elevilor din ciclul primar și gimnazial a avut un număr de aproximativ cincisprezece elevi înscriși la fiecare secțiune. Aceștia s-au întâlnit în amfiteatru, unde a avut loc deschiderea festivă, în care s-au aflat obiectivele acestei activități și repartizarea elevilor pe secțiuni în săli diferite. Inițiatorul acestui proiect cultural local, prof. dr. Magda Danciu (Facultatea de Litere Oradea) a precizat că proiectul urmărește stimularea apetitului pentru lectură al elevilor din ciclul gimnazial și atragerea lor către spațiul dedicat lecturii, biblioteca. Formatul clubului de lectură este unul nou, întrucât partenerii proiectului, profesorii de limba română, engleză, maghiară, franceză și germană rămân în umbră, lăsându-i ca protagoniști pe elevii de liceu, coordonați de ei și studenții de la Universitatea Oradea. Se urmărește astfel o deschidere a elevilor către ideea de lectură prin interacțiunea cu colegii lor mai mari (elevi și studenți) care stau mărturie că lectura este o îndeletnicire plăcută și utilă.
Elevii Hadade Sergiu (clasa a XII-a C) și Mihelea Mihai (clasa a XII-a A) de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, Oradea, coordonați de prof. Felicia Holhoș - colaborator în cadrul proiectului au participat la acest concurs, așa cum au făcut-o de-a lungul anului la activitățile în limba engleză. Prof. Felicia Holhoș a selectat povestea, iar elevii au făcut parte din juriul de limba engleză la care au mai participat două studente masterande de la Universitatea Oradea. Povestea în limba engleză aleasă spre lecturare a fost „The Cuckoo who Lost His Voice”, autori Fred J. Schonnel și Phyllis Flowerdew. Elevii au extras bilețele cu fragmente din această poveste și au dovedit înțelegerea textului citit, răspunzând la întrebările puse de membrii juriului.  Atmosfera concursului a fost una degajată, propice unui schimb de replici și impresii în limba engleză. Elevii (cei mici) au fost emoționați și plăcut impresionați de inițiativă, iar cei mari au constatat că nu e atât de ușor să fii profesor și să evaluezi obiectiv pe baza unor criterii.
La finalul atelierelor de lectură pe secțiuni, participanții s-au întors în amfiteatrul bibliotecii pentru decernarea premiilor. Atât directorul școlii, prof. dr. Răzvan Vonea, cât și părinții prezenți au lăudat inițiativa de a încuraja lectura la micii cititori și s-au bucurat să-și vadă copiii primind diplome de participare și aplauzele celor prezenți.
Prof. Felicia Holhoș

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:24:54 Ora standard a Europei de Est