Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Drepturile omului ne privesc pe toți

Proiect internațional educațional de parteneriat interșcolar

Drepturile omului ne privesc pe toți

Ziua Drepturilor Omului este sărbătorită anual, în întreaga lume, pe 10 decembrie. Data a fost aleasă pentru a onora adoptarea și proclamarea de către Adunarea Generală a ONU, la 10 decembrie 1948, a Declarației Universale a Drepturilor Omului, prima exprimare globală a drepturilor omului și una dintre primele realizări majore ale noii organizații a Națiunilor Unite.

Dorind să sensibilizeze elevii să cunoască, să contribuie la promovarea drepturilor omului în societatea românească, profesoarele Iuliana Trașcă de la Școala Gimnazială „Gh. Popescu” Mărgineni-Slobozia și Luminița Floricel– inspector educație permanentă la ISJ Olt au inițiat proiectul internațional educațional de parteneriat interșcolar „10 Decembrie-Ziua Internațională a Drepturilor Omului”, ediția I, 2013, România – Republica Moldova.
Astfel, în săptămâna 9-13 decembrie 2013, au fost coordonate activități tematice. În acest proiect s-au alăturat elevii din școlile: Liceul Teoretic „Meșterul Manole”, Raionul Căușeni, Republica Moldova; din România: Colegiul Național „Alexandru Odobescu”-Pitești, Argeș; Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, Beiuș, Bihor; Școala Gimnazială „Regina Elisabeta”, Bușteni, Prahova.
Activitățile propuse s-au desfășurat paralel în cele cinci școli partenere și au constat în susținerea unor referate, prezentări PowerPoint, expoziții de afișe pe tema dată, concursuri adresate elevilor având ca temă „Drepturile Omului”.
La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș s-a organizat un concurs tematic care a presupus realizarea de către fiecare clasă participantă a unui portofoliu. Concursul s-a desfășurat pe echipe fiind coordonat de diriginții claselor care au răspuns provocării. Astfel, Tema 1 – s-a adresat LITERAÞILOR clasei, la Tema 2 – au lucrat MATEMATICIENII clasei, la Tema 3 – au contribuit ARTIȘTII clasei, Tema 4 – a fost realizată de ECOLOGII clasei, la Tema 5 – și-au spus cuvântul LINGVIȘTII clasei, Tema 6 – reunind GEOGRAFII, ISTORICII și DOCUMENTARIȘTII clasei. Cele 20 de portofolii au fost apreciate de juriul format din coordonatorii locali: Rodica Monenciu - director, Maria Mada - director adjunct, Gabriela Briscan, Hajnalka Szabo și Crina Bercovici, profesori.
Au fost acordate diplome și premii pe categorii de vârstă și premiile „Excelent” pentru fiecare temă.
Clasele premiate au fost:
*categoria V-VIII: premiul I (VI și VII), premiul al II-lea (V și VIII);
*categoria IX-X: premiul I (IX A, X C), premiul al II-lea (IX D, IX H, X A, X B, X E), mențiune (IX B);
*categoria XI-XII: premiul I (XI A, XI B, XII B, XII G), premiul al II-lea (XI D, XI G, XII A), premiul al III-lea (XI C).
Juriul a apreciat în mod deosebit câteva teme din portofolii și a acordat premiile „Excelent” următoarelor clase: Tema 1 (VII, X B, XI B), Tema 2 (V, VII, VIII, X A, X E, XI A, XII B), Tema 3 (VII, VIII, IX A, IX H, XI A, XI C, XI D, XI G, XII A, XII B), Tema 4 (VII, IX H, X E), Tema 5 (IX H, XII G), Tema 6 (VI, IX A, IX D, IX H, X C, X E, XI A, XI B, XII B).
Proiectul urmărește formarea la elevi a aptitudinilor personale și sociale, a capacității de a asculta și de a exprima propriile opinii, de a lua decizii de utilizare a propriei judecăți, de a se implica în rezolvarea conflictelor, dezvoltarea și valorizarea unor aptitudini prin activități crosscurriculare (educație plastică, limba și literatura română, cultură civică, tehnologia informației).
Proiectul reprezintă un prim pas făcut în sensul desfășurării și altor activități comune, între școlile partenere, care au ca scop cunoașterea și promovarea drepturilor omului ca valoare umană și europeană.
Prof. Crina Bercovici
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Drepturile omului ne privesc pe toți.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:02:12 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...