Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Exemple de BUNE PRACTICI la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Premianții, la ei acasă

Exemple de BUNE PRACTICI la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Evenimentul educațional derulat în data de 17decembrie 2013 în cantina liceului a oferit celor prezenți satisfacția unui adevărat spectacol artistic, integrat perfect contextului actual: Sărbătorile de Crăciun.

Dincolo de regia tehnică aleasă rămâne însă tematica momentului: promovarea și continuitatea „Firmelor de exercițiu”. A fost de data aceasta o fericită îmbinare a artei teatrale, a colindului cântat, a portului popular purtat cu demnitate de un grup de elevi ai liceului, cu o tehnică specifică a viitorilor agenți economici în promovarea diverselor produse, în organizarea unei societăți economice de profil, în efectuarea de tranzacții economice etc.
Așezați între dascălii coordonatori și reprezentanții firmelor mamă, cu toții au vrut să impresioneze, să demonstreze că premiile obținute recent în cele două concursuri de profil de la Baia-Mare și Oradea sunt reușitele lor, ambițiile lor, imboldurile care-i fac să învețe în ale tehnicii serviciilor, că și ei pot deveni în viitor ca și cei mari: oameni de nădejde, integrați economic și social. Privindu-le strălucirea bucuriei împlinite, nu poți să nu remarci un fapt: „exemplele de bună practică vin și din rândul elevilor minunați ai Liceului Tehnologic Nr. 1 Salonta”.
Prin prezentarea celor trei firme de exercițiu într-un stil aparte s-a înregistrat continuitatea firească a celor două firme existente: F.E. SECRETELE BUNICII S.R.L. și  F.E. „BIOAPICOSAL” S.R.L., coordonate de profesoarele Buz Rodica și Simionică Dana și deținute de grupuri de elevi ai clasei a XII-a A, dar și de debutul frumos și onorabil al firmei F.E. „SENARA GIFT” S.R.L., coordonată de profesoara Neaga Florica Maria și înființată de elevii clasei a XI-a A economic.
Într-o sală plină de spectatori, reprezentanți ai agenților economici (doamna Galfi Iren – manager al firmei mamă Senara Trade) profesori și elevi de la Colegiul Național „Teodor Neș” și Liceul Teoretic „Arany Janos” Salonta, directori, profesori și elevi ai Liceului Tehnologic Nr. 1 Salonta, componența celor trei firme de exercițiu ne-au demonstrat tuturor că știu să se organizeze, știu să-și promoveze produsele firmei, că au o ținută demnă și dacă e nevoie minimă artă oratorică. Calitățile lor profesionale au fost completate la superlativ de cele artistice, învățate sau native, demonstrate sau cântate cu curaj într-un tonus al seriozității și frumuseții. Modul cum a știut să abordeze interpretativ colindul eleva Paula Casa din clasa a X-a D,   precum și cântecul popular interpretat de eleva Lezău Maria din clasa a XII-a A, scoate în evidență multă finețe, un suflet curat, dublat de o ținută impecabilă, purtată cu mândrie.
Rămâne ca în viitor lucrul bine clădit și demonstrat de acești elevi deosebiți să aibă continuitate, să genereze ambiții colegilor mai mici și așa cum spunea elevul Matiu Ioan, managerul general al  FE „Senara Gift” SRL din clasa a XI-a A „să ne dea curajul reușitei, pentru că trebuie să avem și noi un cuvânt de spus”.
Prof. ec. Neaga Florica Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Exemple de BUNE PRACTICI la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 14:32:21 Ora standard a Europei de Est