Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șezătoare de Crăciun

Joi, la clasa a IV-a B, de la CN „Iosif Vulcan”

Șezătoare de Crăciun

Unul dintre punctele forte ale carierei didactice a dnei profesor Maria Duma îl constituie parteneriatul cu părinții, desfășurat în cadrul unor proiecte educaționale model, reușite și eficiente.

Un astfel de proiect s-a derulat joi, 19 decembrie 2013, în sala de mese a școlii, proiect intitulat „Șezătoare de Crăciun”.
Pentru o cât mai bună cuprindere și cu o eficiență sporită, clasa a fost împărțită în șapte grupe (respectiv ateliere de lucru, în partea a II-a a reuniunii): grupa steluțelor (familiile Bistran, Clonda și Fetea), grupa globurilor (fam. Bejușca, Chindle, Doboș, Maior și Þenghea), grupa inimioarelor (fam. Bondar, Nekita și Hirțe), grupa brăduților (fam. Băbțan, Dragoș și Miheș), grupa ghirlandelor (fam. Ganea, Judea și Nuțiu), grupa fundițelor (fam. Cuciula, Hălmăjan și Muț ) și grupa de sprijin (fam. Badea, Mihuța și Pal).
După mini recitalul de colinde susținut de elevii clasei, organizați într-un grup vocal, dirijat de parte dintre ei, grupele nominalizate au prezentat, pe rând, materialul pregătit pe tema „Datini și obiceiuri de Crăciun și Anul Nou”: cântece de stea, Vifleemul, Plugușorul (inclusiv varianta UE a Plugușorului), Sorcova, Jocuri cu măști, teatru folcloric popular, precum și dansuri populare; au fost prezentate, de asemenea: datini, practici și sfaturi, cu originea în credințe străvechi.
În partea a doua a șezătorii, grupați pe ateliere, părinții și elevii au confecționat împreună podoabe cu care au îmbrăcat apoi pomul de Crăciun al clasei.
Din Plugușorul UE, dorim să vă redăm câteva fragmente:
Aho, aho, părinți și frați/ Unchi, mătuși, veri, cumnați/… Militari, doctori, studenți/ Promovați și repetenți/… Copii, tineri și bătrâni,/ În două cuvinte: Frați români/ Stați puțin și nu mânați și urarea-mi ascultați!
Anul care va să vină/ Va fi unul de lumină./ Cocoșii vor sparge zorii/ Anunțând investitorii… Va spori val după val/ Aportul de capital…În fiecare cartier/ Va fi doar câte-un șomer…/ Pensiile vor urca/ Prețurile vor scădea/ Se va majora chenzina/ Se va ieftini benzina…/ Și la anul când venim/ Sănătoși să vă găsim/ Avutul să vi-l sporiți/ La mulți ani fericiți!”
Pentru activitatea de creație din prima parte și pentru cea practică, doamna profesor Maria Duma a împărțit la final diplome și aprecieri, iar șezătoarea s-a sfârșit cu masa festivă de Crăciun, îndestulată cu bucate alese și băuturi răcoritoare aduse de părinți.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șezătoare de Crăciun.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:14 Ora standard a Europei de Est