Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dobândind competențe în Europa

Proiect Leonardo da Vinci – Getting skills in Europe

Dobândind competențe în Europa

Þinem să evidențiem buna colaborare dintre Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea și Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Italia.

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea a derulat în perioada 17 noiembrie – 8 decembrie 2013, o activitate de colaborare cu Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Modena din Italia, în cadrul Programului Comunitar Leonardo da Vinci, proiectul de mobilități – Getting skills in Europe (GSE).  În cadrul acestui tip de proiect, colegiul nostru a avut rolul de instituție intermediară, care a facilitat partenerilor din Italia găsirea de plasamente de muncă pentru un stagiu de formare profesională, într-o societate sau instituție din orașul nostru. Scopul acestor activități de mobilitate este să ajute beneficiarii (10 elevi de la licee vocaționale și tehnice din Italia) să se adapteze la noile cerințe ale pieții muncii din Comunitatea Europeană, să dobândească abilități specifice și o mai bună înțelegere a culturii economice și sociale a țării gazdă, adică România. În cadrul acestor tipuri de proiecte se are în vedere următoarele obiective specifice:
*creșterea atractivității formării profesionale pentru elevii aflați în perioada de pregătire școlară și facilitarea mobilității acestora în alte țări europene;
*sprijinirea participanților la formarea profesională sau la alte activități de formare, în vederea dobândirii de cunoștințe, abilități și calificări pentru facilitarea dezvoltării personale, creșterea șanselor de angajare și participare pe piața muncii europene;
*susținerea îmbunătățirilor aduse calității și inovării în sistemele și practicile de formare profesională;
Colaborarea efectivă dintre colegiul nostru și instituția de învățământ din Italia a constat în primirea unui număr de 10 elevi și a doi profesori însoțitori, găsirea de plasamente pentru activitatea de formare profesională, organizarea unor activități culturale, lingvistice, sportive sau turistice și organizarea și monitorizarea activității elevilor în cadrul firmelor și instituțiilor unde s-a realizat plasamentul de formare. Astfel, celor zece elevi italieni li s-a facilitat primirea pentru un stagiu de formare profesională la SC Masterplast SA, Centrul „Casa Minunată”, SC Remtours SRL, Administrația Bazinală de Apă Crișuri, SC Inova International SRL, Muzeul Þării Crișurilor și SC Multi-Dent SRL, în concordanță cu domeniile de studiu ale elevilor: turism, administrație și marketing, asistență socială, informatică și telecomunicații, tehnică dentară sau  biologia mediului.
Ca și activități inedite amintim participarea elevilor italieni la manifestările și parada militară ocazionate de Ziua Națională a României, dar și organizarea unui meci de fotbal între elevii italieni și elevii colegiului nostru.
Parteneriatul derulat s-a dovedit a fi unul benefic și constructiv, pe de o parte datorită colaborării la nivel european în cadrul unui program comunitar, dar și pe plan local prin colaborarea cu societăți și instituții din orașul nostru.
Prof. Urs Marcela,
coordonator activitate, responsabil al comisiei de programe și proiecte comunitare
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dobândind competențe în Europa.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:36 Ora standard a Europei de Est