Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanțul realizărilor Universității Agora în anul 2013

Bilanțul de Crăciun făcut de dl rector Ioan Dzițac

Bilanțul realizărilor Universității Agora în anul 2013

În anul 2013, Universitatea Agora a făcut progrese semnificative pe toate planurile, astfel putem aminti:

1.Extinderea nivelului de studii universitare: Două programe de master acreditate. De la studii universitare de licență s-a trecut și la ciclul II, la studii universitare de master. Pe lângă cele 3 programe de licență acreditate, Contabilitate și informatică de gestiune, Drept, Management, și unul autorizat, Poliție locală, au fost înființate și acreditate două programe de master: Științe penale și criminalistică (domeniul Drept) – 1 an; Managementul resurselor umane (domeniul Management) – 2 ani);
2.Creșterea numărului și perfecționarea cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar. În 2013, au fost ocupate prin concurs trei posturi de conferențiar (Dan Bența, Viorina Judeu, Laura Popoviciu) și un post de lector (Casian Butaci). În Monitorul Oficial din 18 decembrie, 2013, Universitatea Agora a scos la concurs încă un post de conferențiar, cinci posturi de lector și un post de asistent universitar. Prof.univ.dr. Elena Ana Iancu a devenit Evaluator expert ARACIS la specializarea Drept, iar prof.univ.dr. Ioan Dzițac a obținut Certificatul de Manager de proiect. Au participat la școala de vară la Universitatea „Transilvania” din Brașov, Moodle Moot Romania, Ioan Dzițac (în calitate de invitat), Dan Bența (în calitate de cursant la categoria Dezvoltator de e-learning) și Roberto Riccio (în calitate de cursant la categoria Administrator de platformă Moodle). De asemenea, au organizat și participat în perioada 18-23 august 2013 Școala Academică de Sociologie, Elena Ana Iancu (lector al școlii) și Nicolae Iancu (lector al școlii).
3.Creșterea numărului și calității studenților. Numărul studenților admiși a crescut față de anul precedent, în special la programul Poliție locală (domeniul Științe administrative). De asemenea, mediile de admitere au fost în creștere față de anii precedenți;
4.Cercetare științifică și diseminare. Articolele ISI, publicate de cadrele didactice ale Universității Agora, se ridică în prezent la un total de 29. Editura Universității Agora, pe lângă mai multe cărți publicate, are o preocupare constantă pentru publicarea la timp a revistelor științifice de circulație internațională (în limba engleză). În luna decembrie 2013, pe lângă revistele internaționale deja existente (International Journal of Computers, Communications and Control – revistă ISI, care, din 2013, apare în 6 numere pe an, Agora International Journal of Juridical Sciences – revistă indexată în BDI, care apare în 4 numere pe an și Agora International Journal of Economical Sciences – revistă indexată în BDI, 2 numere pe an), a fost fondată revista Agora International Administration Sciences, (fondatori: prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu, conf.univ.dr. Gabriela Bologa, lect.univ.dr. Alina-Angela Manolescu, lect.univ.dr. Delia-Ștefania Florian).
5. Extinderea internaționalizării. În luna mai, 2013, rectorul Universității Agora (prof.univ.dr. Ioan Dzițac) a efectuat o vizită de lucru la trei mari universități din China, unde a susținut lecturi invitate și cu care a încheiat acorduri de colaborare (University of Chinese Academy of Sciences, Beijing Jiatong University și Southwestern University of China).
Tot în această primăvară, decanul Facultății de Drept și Științe Economice (conf.univ.dr. Gabriela Bologa), împreună cu directorul Departamentului de  Științe  Sociale (prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu) au reînnoit acordul de colaborare cu Universitatea din Debrecen, Ungaria, Facultatea de Drept în baza căruia s-a și concretizat o colaborare pentru masteratul de Științe penale și criminalistică.
În luna octombrie, 2013, președintele Consiliului de Administrație (prof.univ.dr.ing. Mișu-Jan Manolescu) și președintele Senatului Universității Agora (prof.univ.dr. Adriana Manolescu) au efectuat o vizită de lucru în Statele Unite, susținând lucrări invitate la Southeastern University, Lakeland, Florida. Tot în octombrie, Universitatea Agora a primit vizita unei delegații din India, de la Kasalingam University, cu care a semnat un memorandum de înțelegere și colaborare. Nu în ultimul rând, Comisia Europeană a inclus Universitatea Agora în Programul Erasmus pentru perioada 2014-2020. De asemenea, putem aminti participarea unor cadre didactice la conferințe internaționale: Ioan Dzițac (Suzhou, China), Alina Manolescu (Sofia, Bulgaria).
Prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rectorul Universității Agora

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:33 Ora standard a Europei de Est