Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Un inedit experiment pilot pentru istorie și istorici

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Distinsul prorector Sorin Șipoș ne-a invitat marți seara (17 dec. 2013) la sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea la întâlnire cu istoria și istoricii, în cadrul unui experiment pilot, la care au fost invitați profesorii de istorie din liceele orădene, dar nu numai.

„În primul rând, am dorit să umplem de conținut protocolul semnat cu Inspectoratul Școlar. În acest caz, am dorit să facem un experiment pilot pentru istorie și anume de-a invita profesorii de istorie din liceele din Bihor pentru a discuta pe marginea statutului istoriei în societatea contemporană. Ideea este de a arăta că profesorii din preuniversitar sunt colegii noștri și că toți suntem interesați ca elevii și studenții să beneficieze de o cât mai bună pregătire”, ne-a declarat dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș.
Cu acest prilej au fost decernate câteva diplome. Dl rector Constantin Bungău a înmânat o diplomă doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu; au mai primit diplome profesorii care se ocupă de practica pedagogică și profesorii care în anii 2012-2013 au obținut gradul II și gradul I în învățământ.
„Este o acțiune pe care o dorim continuată la nivelul tuturor specializărilor didactice din universitate, iar anul viitor intenționăm să continuăm întâlnirea cu profesorii de istorie din Bihor și din județele limitrofe”, a adăugat dl prorector Sorin Șipoș.
La întâlnirea de la Bibliotecă, au mai participat, din partea organizatorilor, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, dl lect. univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de Istorie, care a reliefat activitatea Departamentului; dl prof. univ. dr. Ion Zainea, directorul Școlii Doctorale în istorie, care a prezentat profesorii conducători de doctorat ai Școlii, care au adus prestigiu Universității. La propunerea doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu s-a ținut un moment de reculegere în memoria profesorului Barbu Ștefănescu, fostul director al Școlii Doctorale.
Dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, în calitate de prorector responsabil cu cercetarea, s-a referit la realizările Universității orădene, sub raportul publicațiilor și a subliniat importanța unor întâlniri periodice a cadrelor didactice din mediul universitar cu cele din preuniversitar.
Doamna inspector dr. Elisaveta Roșu a apreciat inițiativa universității și a insistat asupra necesității îmbunătățirii statutului disciplinei istorie în școli și licee, cu atât mai mult cu cât, în ultimii ani, acesta a fost minimalizat, deși are rolul cel mai important în cultivarea spiritului patriotic.
Dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa, prodecanul facultății, a apreciat realizările departamentului și a formulat câteva considerații despre cercetarea istorică, cercetare supusă în mod inerent imixtiunilor regimurilor politice.
Dl prof. univ. dr. Antonio Faur, redactorul-șef al revistei Departamentului de Istorie, a insistat asupra conținutului acestui anuar, pe care a reușit să-l introducă în baza de date internațională EBSCO. Totodată, i-a invitat pe profesorii de istorie să colaboreze cu lucrări științifice originale la Analele Universității din Oradea. Fascicola Istorie-Arheologie.
În finalul primei părți au fost înmânate diplome din partea Universității, dnei inspector școlar Elisaveta Roșu (doctor în istorie al universității), de către dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, care a accentuat asupra importanței colaborării cu Inspectoratul Școlar Județean și a exprimat mulțumiri pentru modul cum este înțeleasă aceasta.
Au fost premiați și profesorii de istorie din liceele bihorene care au obținut gradul I și II. În sală, alături de membrii Departamentului de Istorie au fost prezenți profesori de istorie de la licee din Oradea, Beiuș, Marghita, Șuncuiuș și alte localități.
Seara s-a încheiat cu un concert de colinde. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:53 Ora standard a Europei de Est