Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unity through diversity” în Irlanda de Nord

O noua întâlnire de proiect Comenius

„Unity through diversity” în Irlanda de Nord

Școala Gimnazială Nr.16 are în desfășurare proiectul multilateral Comenius „Unity through diversity” (Unitate prin diversitate ), finanțat de Comisia Europeană, alături de parteneri din 9 țări:

Groupe Scolaire Louis Pasteur din Franța, Sesto Circolo didattico din Italia, Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Irlanda de Nord, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC din Croatia, Zespó³ Szkolno- Przedszkolny w Napachaniu din Polonia, CENTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO din Insulele Canare, Spania, Centro Escolar de Santiago de Piaes din Portugalia, Tiistilän koulu din Finlanda si OZEL YENI FIKIR ANAOKULU din Turcia.
„Unity through diversity” se află în cel de-al doilea an de derulare, iar în perioada 2-6 decembrie 2013, prof. Roman Violeta, coordonatorul de proiect de la Școala Gimnazială Nr. 16, a participat la reuniunea din Irlanda de Nord.
Întâlnirea de proiect a avut loc în Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Belfast. În cele două școli, reprezentanții țărilor partenere au asistat la diferite ore, au participat la activități alături de elevii și colectivul de profesori irlandezi, dobândind informații despre acest sistem de educație și au oferit numeroase cadouri (scrisori, felicitări, stegulețe și semne de carte) realizate de copiii din școlile implicate în proiect pentru prietenii lor din Belfast.
Tema celei de-a șaptea reuniuni de proiect „Unity through diversity” a fost: „Rețete tradiționale”. Astfel, fiecare coordonator a prezentat filmulețe și poze cu rețeta tradițională a țării sale, pregătită de elevi, iar la sfârșitul întâlnirii s-a conceput o carte culinară cu cele 10 rețete.
Alte activități educative organizate de profesorii gazde în frumosul oraș irlandez în straie de sărbătoare au fost: vizionarea unui spectacol artistic în fiecare din cele două școli partenere, întâlnire cu inspectori din învățământ și vizitarea uneia dintre cele mai moderne școli: „Girl’s Model School”. De asemenea, s-a realizat și o vizită de studiu la Giant’s Causeway pentru a descoperi o parte din cultura Irlandei. Partenerii au fost primiți cu căldură și de reprezentanții comunității locale: primarul orașului Belfast, reprezentanții asociației de părinți, și preoți care au apreciat eforturile făcute în realizarea unor relații de colaborare și prietenie între aceste țări europene.
Pe durata șederii în Belfast, coordonatorii din cele 10 țări partenere au organizat mai multe ședințe de lucru. În cadrul acestora s-a discutat despre implementarea proiectului, produse și temele viitoarelor reuniuni din Italia, Spania și Portugalia, s-a făcut schimb de felicitări și scrisori realizate de copii.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu este responsabilă pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Unity through diversity” în Irlanda de Nord.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:13 Ora standard a Europei de Est