Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbateri intense, analize diferite și decizii

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 16 decembrie

Dezbateri intense, analize diferite și decizii

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 decembrie 2013.

Se apropie sărbătorile
Universitatea din Oradea, asemenea altor instituții, a intrat în febra sfârșitului de an calendaristic, adică încheieri de lucrări, sărbători ale studenților, ale facultăților… În acest context, Senatul Universității din Oradea a dezbătut, în plen, luni, 16 decembrie, un lung șir de reglementări și probleme interne ale universității.
Doar un singur accent al sărbătorilor ce vin a marcat această reuniune: prof.univ.dr. Sorin Curilă, președintele Senatului, a urat tuturor membrilor „Sărbători fericite!” și a împărțit felicitări.
Senatul universitar adresează această felicitare tuturor celor legați de Universitatea din Oradea – studenți, foști studenți, cadre didactice active și pensionari, angajați și foști angajați, angajatori și viitori angajatori!
Împărțim, de asemenea, felicitarea de sărbători, cu presa care ne-a fost alături și în acest an, iar, prin intermediul mass-media, cu toți membrii comunității orădene.
Dezbateri intense, analize diferite și decizii
Pe agenda ședinței au fost 21 de puncte. Dintre subiectele propuse inițial, a fost amânat doar un singur subiect: Regulamentul de funcționare al Universității.
În celelalte cazuri, au fost adoptate acte și decizii în urma analizelor și rapoartelor comisiilor de specialitate.
Cel mai important act adoptat a fost Procedura pentru Managementul Riscurilor care stabilește un cadru general unitar de identificare, analiză și gestionare a riscurilor la nivelul structurilor din cadrul universității.
Va mai funcționa Baza Didactică Gaudeamus?
Între cele mai disputate subiecte au fost Planul Managerial pentru Baza Didactică Universitară „Gaudeamus” și distribuirea tichetelor cadou.
A fost supus analizei și dezbaterii Senatului universitar, Planul Managerial pentru Baza Didactică Universitară de la Stâna de Vale, plan întocmit de domnul Alin Casian Blaga.
Problema de fond a bazei este deficitul financiar. Pe lângă problemele notificate și asumate în Planul Managerial – probleme de echipare, de eficientizare, patrimoniale, de certificare - analiza din Senat a mai relevat o problemă de principiu: planul nu identifică sursele de finanțare ale restructurării. Senatul a acordat o ultimă șansă celor responsabili de funcționarea acestei unități. Dacă nu se elimină, în cel mai scurt timp, pierderile, baza va fi trecută în regim de conservare.
A doua temă foarte disputată a fost tema acordării, cu ocazia sărbătorilor, a unor tichete de masă cadou. Oferirea de tichete de masă cadou angajaților, fără discriminare, este posibilitate legală – și morală. Ea a fost ridicată în fața Consiliului de Administrație de către președintele Sindicatului universitar, prof.univ.dr. ing. Gheorghe Ionescu, printr-o adresă scrisă.
Discuția aprinsă din Senat s-a desfășurat în jurul ideii excluderii din rândurile celor ce vor primi aceste tichete a cadrelor didactice cu titlul de profesor și a celor care dețin funcții remunerate prin indemnizație de conducere. În final, partizanii acestei poziții au avut câștig de cauză.
Sărbători fericite!
Prof. univ. dr. Lia Maria Pop,
președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale din cadrul Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:21 Ora standard a Europei de Est