Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tema „Magia Crăciunului”

„Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, ediția a VI-a

Tema „Magia Crăciunului”

Crăciunul este sărbătoarea cea mai importantă pentru creștini; este sărbătoarea Nașterii Mântuitorului, timp al bucuriilor, al păcii și al liniștii sufletești.

Este o perioadă în care primim și dăruim multă iubire și căldură sufletească.
În acest context, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea a organizat Festivalul Internațional  „Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, ediția a VI-a.
Prin activitățile propuse în cadrul proiectului „Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, a cărui finalitate o constituie desfășurarea festivalului, s-a dorit prezentarea celor mai frumoase momente artistice pregătite de micii colindători, dar și cele mai deosebite podoabe expuse în cinstea marii sărbători de către copiii cu CES din învățământul special bihorean, național și internațional.
Festivalul a avut adresabilitate către instituțiile de învățământ special și special integrat care au răspuns invitației de a participa și în acest an la Teatrul „Regina Maria” – sala „Arcadia” din Oradea - la cea de-a șasea ediție.
28 de formații artistice, coordonate de 97 de cadre didactice
Și în acest an, festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, intitulat „Magia Crăciunului”, cu trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume).
La invitația lansată de către coordonatorii acestui festival (director, prof. dr. Marușca Angela, director adjunct, prof. Ficuț Adriana și prof. Cristea Cristina) s-au înscris 28 de formații artistice, coordonate de 97 de cadre didactice din tot atâtea școli din țară și alte trei școli  partenere din proiectele multilaterale și bilaterale Comenius (Polonia, Turcia și Ungaria). Elevii din școlile participante la secțiunea decorațiuni au fost îndrumați de către 338 de cadre didactice, care vor să arate, prin activitățile prezentate, că obiceiurile de Crăciun se păstrează și sunt foarte îndrăgite de copii.
Colaboratorii prezenți prin câte un reprezentant în juriu au fost de la următoarele instituții: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradiei, Universitatea din Oradea, Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont”.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt elevii cu CES din școlile speciale și integratoare, iar cei indirecți colegii elevilor integrați, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinții elevilor participanți, dar și comunitatea.
Prin desfășurarea acestui festival se dorește menținerea unei bune relații de colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale. De asemenea se dorește creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii la elevii implicați în festival, ținând cont că unii elevi nu au mai urcat pe scenă niciodată, legarea de prietenii și nu în ultimul rând îmbinarea utilului cu plăcutul, dar și cunoașterea, păstrarea și promovarea tradițiilor și obiceiurilor.
La finele concursului, copiii au fost colindați de invitații speciali ai festivalului: corala cadrelor didactice de la C.S.E.I. „Orizont”, solistele Alissa Ienei și Anca Căuș, fiind încântați apoi de perechea de dansatori Raul Frățilă - Alexia Moga și de grupul psaltic „Nihil Sine Deo”.
Prin introducerea concursului în CAEN 2013, evenimentul este deschis instituțiilor din toată țara și din străinătate, ceea ce pentru noi reprezintă un indicator al reușitei.
Cadrele didactice ale Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea mulțumesc tuturor colegilor parteneri, iar acum, în prag de Crăciun, le urează sănătate, sărbători liniștite și bucurii!
Prof. Maria Ungur
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tema „Magia Crăciunului”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:20 Ora standard a Europei de Est