Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Suntem diferiți, dar egali!

La CSEI Nr. 1 Tileagd

Suntem diferiți, dar egali!

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din comuna Tileagd, data de 20 noiembrie 2013, Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, s-a sărbătorit prin organizarea primei activități din cadrul proiectului educațional local: „Suntem diferiți, dar egali!

Școala inițiatoare a proiectului este CSEI Nr. 1 din comuna Tileagd, având ca  școală parteneră Școala Gimnazială Nr.1 Tileagd. Perioada de desfășurare este de 8 luni (noiembrie 2013 - iunie 2014).
Proiectul își propune colaborarea între instituții prin organizarea activităților,  identificarea unor strategii, direcții de acțiune, tipuri de activități care să ducă la dezvoltarea capacității instituționale a școlilor de a desfășura activități cu caracter interdisciplinar centrate pe promovarea și popularizarea drepturilor copiilor și eliminarea încălcării acestora.
Derularea acestui proiect educațional răspunde obligației pe care și-au asumat-o statele semnatare ale Convenției ONU cu privire la drepturile copilului, de a face cunoscute atât adulților, cât și copiilor principiile și dispozițiile Convenției, prin mijloace active și adecvate. Acest proiect educațional vine  în sprijinul copiilor, al părinților, al cadrelor didactice și al altor persoane implicate sau dornice de a se implica în protecția și promovarea drepturilor copilului.
Activitățile propuse, centrate pe copil și familie, pun în prim plan nevoile copilului, tratându-l în mod demn, cu respect, just și nediscriminatoriu.
Pentru început, membrii echipei de proiect au popularizat proiectul, în rândul elevilor, s-au prezentat materiale, au  avut loc dezbateri pentru a explica conceptele utilizate, dezvoltarea unui anumit mod de a gândi, a unei capacități de a percepe realitatea românească și internațională, a dorinței de a întreprinde acțiuni prin care drepturile copilului să fie cunoscute și respectate având ca obiective: familiarizarea elevilor cu drepturile fundamentale care trebuie imperios respectate conform Declarației Drepturilor Copilului (adoptată la 20 noiembrie 1959) și cunoașterea Convenției ONU cu privire la Drepturile Copilului (adoptată la 11 dec. 1989), utilizarea unor strategii moderne și a unor activități interactive.
Elevii au participat cu interes, au fost foarte atenți și entuziasmați, în final și-au desenat și-au pictat mâna pe care au scris  drepturile copilului, mesaje pe această temă, apoi s-a realizat un tablou intitulat „Copacul cu drepturile copiilor”, care a  fost expus pe holul școlii.
Prof. Lucia Adriana Romanschi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:26:15 Ora standard a Europei de Est