Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Grădinița Nr. 27 „Voinicel” din Oradea organizează

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Grădinița Nr. 27 „Voinicel” Oradea, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea, prin doamnele prof. Coroiu Natalia și Mihuț Ioana Livia, au deosebita plăcere de a vă invita să participați la un nou simpozion județean intitulat: „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Simpozionul se  adresează copiilor si cadrelor didactice din învățământul preșcolar care doresc să participe la una sau la ambele secțiuni ale simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”:
Secțiuni:
I.Povești/poezii terapeutice, jocuri didactice vizând: încrederea, perseverența, organizarea, înțelegerea și rezistența ca laturi ale dezvoltării socio-emoționale ale copiilor preșcolari;
II.Concurs de desene, picturi, colaje – având ca temă – dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari
LOCUL DESFĂȘURĂRII: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea
DATA DESFĂȘURĂRII:  4.04.2014
PROGRAMUL SIMPOZIONULUI
9,00 – 10,00 – primirea invitaților și vizitarea expoziției cu lucrările copiilor
10,00 – 12,00 – prezentarea lucrărilor în plen
12,00 – 12,30 – premierea și înmânarea diplomelor
Cerințe pentru redactarea lucrărilor
SECÞIUNEA I
*Format A4;
*Titlul, autorul și instituția unde funcționează se vor scrie cu font Time New Roman,  size 14, Bold;
Tehnoredactare text MICROSOFT OFFICE WORD font Time New Roman,  size 12 Normal  la 1,5 rânduri, margini egale de 20 mm, text aliniat bloc, cel mult 3 pagini și maximum 2 autori;
Lucrarea va fi scrisă cu diacritice;
Bibliografia se va consemna la sfârșitul lucrării.
Prezentarea fiecărei lucrări nu va depăși 15 minute
Pentru prezentare vă punem la dispoziție calculator, videoproiector.
SECÞIUNEA a II-a
Se vor realiza lucrări artistico-plastice sau practice, în tehnică la alegere (desen, pictură sau colaj) care să surprindă orice aspect legat de dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari.
Lucrările vor avea formatul de poster A4, iar pe verso se vor regăsi în etichetă: titlul lucrării, numele copilului (copiilor – în caz de lucrare colectivă), grădinița, grupa și numele cadrului didactic îndrumător.
Model etichetă
 
Titlul lucrării ________________________________________________________
Numele copilului   _____________________________________________________
Numele copiilor în caz de lucrare colectivă __________________________________
Grădinița _____________________________________________________
Grupa _________________________________________________________
Numele cadrului didactic _______________________________________________
La această secțiune, lucrările vor fi jurizate pe categorii de vârstă și pe categorii de lucru: desen, pictură sau colaj.
La concurs se vor acorda premiile I, II, III și mențiune; fiecare cadru didactic va primi diplomă de coordonare a copiilor în cadrul concursului.
Pasul I. Înscrierea participanților
Fiecare participant la simpozion va trimite Fișa de înscriere, Acordul de parteneriat semnat și ștampilat, în dublu exemplar, până la sfârșitul lunii decembrie, pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor) pentru:
Simpozionul „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”
sau online la următoare adresă de e-mail: ioanaliviamihut@yahoo.com.
Pasul II. Trimiterea lucrărilor
Secțiunea I.
Trimiterea lucrărilor se poate face prin: poștă pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor);
online la următoare adresă de e-mail: ioanaliviamihut@yahoo.com.
împreună cu declarația pe proprie răspundere pentru originalitatea lucrărilor (anexa) până în 15 martie 2014.
Secțiunea II.
Trimiterea lucrărilor artistico-plastice se va face prin poștă, pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” – Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor);
În același plic se va regăsi și fișa de înscriere pe care o găsiți în anexe, precum și un plic autoadresat A4 și timbrat cu maximum 3 lei.
TERMENUL DE TRIMITERE A LUCRĂRILOR: 15 martie 2014.
Prof. Mihuț Ioana Livia

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:39:36 Ora standard a Europei de Est