Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Național de Datini și Obiceiuri de Crăciun și Anul Nou ,,Asta-i datina străveche’’, ed. a IV-a

Vineri, la Teatrul „Regina Maria”

Festivalul Național de Datini și Obiceiuri de Crăciun și Anul Nou ,,Asta-i datina străveche’’, ed. a IV-a

Este vorba despre un proiect național cu participare internațională, derulat de Asociația Pro Bambini Oradea.

Festivalul a ajuns la cea de-a IV-a ediție și se va desfășura, astăzi, vineri, 13 decembrie 2013, de la ora 17.00, pe scena Teatrului „Regina Maria” din Oradea.
La actuala ediție, vor participa:
1.Ansamblul Folcloric ,,Rezgo’’ – Uileacul de Beiuș, coordonator: Szabo Amalia
 2.Szechenyi Istvan Tagiskola Tanccsoport, Berettyoujfalu, din Ungaria, coordonatori: Berzane Rakosi Marta și Bach Judith
 3.Ansamblul Folcloric ,,Dobașii’’, din Vadu Izei, județul Maramureș, coordonator: Gheorghe Filimon
4.Ansamblul Folcloric ,,Valea Someșului” al Asociației Culturale ,,Valea Someșului”, din Gherla, județul Cluj, coordonator: prof. Ovidiu Todea, instructor dansuri: Ilie Țegean, conducerea muzicală: Nelu Boca
5.Ansamblul Liceului Tehnologic „Ion Căian Românu”, din Căianu Mic, județul Bistrița-Năsăud, coordonatori: prof. Mihaela Retegan, prof. Gheorghe Retegan, prof. Ovidiu Boca
6.Ansamblul Folcloric „Sveti Nicola”, din Diniaș, județul Timiș, coordonator: Jelco-Miodrag Todorov
7.Ansamblul Folcloric „Junii Șimăndani”, din Șimand, județul Arad, coordonator: pr. Roman Dubeștean
 8.Ansamblul Folcloric „Sânzâienel”, al Clubului Copiilor din Negrești-Oaș, județul Satu Mare, coordonatori: prof. Maria Tripon, prof. Gabriela Silvășan
 9.Ansamblul Folcloric „Brâulețul”, al Palatului Copiilor și Elevilor din Alexandria, județul Teleorman, coordonatori: prof. Marian Căldărușa, coregraf prof. Floriana Aurel, prof. Gabriel Cârjan
10.Ansamblul Folcloric „Florile Bihorului”, al Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, coordonatori: prof. Dan Nicolae Peter, coregraf prof. Floare Negrău, prof. instrumentist: Marius Marcu.
Coordonatorul proiectului și organizatorul festivalului este Asociația Pro Bambini Oradea; manager proiect – prof. Pavel Elena, asistenți manageri – prof. Mihuța Mădălina și prof. Raluca Șereș; responsabili culturali – prof. Valeria Florentina Bunica și prof. Stela Tăut; responsabili administrativi: prof. Șereș Ioan, Dobocan Ana-Crina și Lucian Silaghi.
Proiectul se derulează an de an, din anul 2010, înaintea sărbătorilor de Crăciun.
„În zilele de astăzi, când lupta pentru existență primează este necesar să readucem în conștiința oamenilor obiceiurile străbune. Acum când suntem înconjurați de modernism și renunțăm la tradiții și la valori culturale este imperios necesară animarea vieții culturale a orașului și antrenarea tinerelor talente în promovarea tradițiilor și obiceiurilor străbune, precum și formarea și dezvoltarea dragostei pentru patrimoniul folcloric în rândul tinerilor și al adulților de diferite etnii: română, maghiară, slovacă, germană și sârbă.
Proiectul este cu atât mai justificat, cu cât la eveniment participă grupuri care reprezintă diverse minorități naționale (maghiari și sârbi), promovând principiile europene care vizează toleranța etnică și dialogul intercultural.
De asemenea, este necesar un schimb cultural și respect pentru valorile și tradițiile culturale din România. Organizarea unui festival concurs, care are ca scop promovarea și conservarea tradițiilor și care reunește grupuri din mai multe județe și din afara țării, este justificată prin contribuția evenimentului la viața culturală a județului, pentru că promovează un spirit competitiv în rândul copiilor, dar și o cooperare între copii și tineri din mai multe județe”, susține Crina Dobocan, președintele Asociației Pro Bambini Oradea (Ovi Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:47:54 Ora standard a Europei de Est