Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre mobilitatea individuală Comenius

Diseminare proiect Comenius

Despre mobilitatea individuală Comenius

Am primit din partea dnei prof. de limba engleză Ruja Călina Diana (de la Școala Gimnazială „Aurel Vlaicu” din Arad) un articol spre publicare pentru diseminarea proiectului Comenius la care a participat în cadrul programului Învățare pe tot parcursul vieții (www.llp-ro.ro).

În data de 30 aprilie 2013 mi-am depus candidatura pentru mobilitatea individuală de formare continuă Comenius pe site-ul Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale( www.anpcdefp.ro ), în cadrul programului Învățare pe tot parcursul vieții (www.llp-ro.ro).
 Am obținut un grant de 1780 de euro pentru cursul „Spice up your teaching„ din St. Julian`s-Malta, care s-a desfășurat în perioada 21-25.10.2013.
Instituția organizatoare a fost Executive Training Institute Malta.(www.etimalta.com).
Țările participante au fost: Germania (4 persoane), Spania (1 persoană), Suedia (1 persoană), Polonia(1 persoană), Finlanda(1 persoană), România (1 persoană).
Limba utilizată în timpul cursului a fost  engleza. Cursul a avut 21 de ore.
Trainer-ul acestui grup a fost: Amanda Cauchi - Academic Group Coordinator.
Cursul și-a îndeplinit cu succes obiectivele propuse, și anume: îmbunătățirea metodelor de predare, idei și materiale noi pentru predarea limbii engleze, oportunitatea unor schimburi pedagogice, posibilitatea dezvoltării unor legături cu alte cadre didactice de la școli din alte țări europene, îmbunătățirea abilităților de limbă engleză și schimb intercultural de excepție.
Printre temele abordate de către trainer se numără următoarele: Engaging the learner: mtivating today`s students, Get them talking: encouraging students to speak, Songs & music& their learning potential, The chemistry of words:collocation, Using computers-Exploiting the Internet, Teaching language through project work, Tell me a story!Using stories in the classroom, Grammar practice activities, Cuisenaire Rods and language learning, The dictation Revival. Metodele folosite de formatori în timpul acestei activități au fost: Expunerea, dialogul și conversația, Ateliere de lucru, Dezbateri și discuții libere, Exploatarea documentelor autentice, Studiul de caz, jocul de roluri, Lucrul pe grupe/în perechi, Utilizarea Internetului, Prezentări video, Excursii și vizite culturale. În afara orelor de curs am beneficiat și de un program social foarte bine pus la punct de către organizatori. Am avut ocazia de a vizita Valetta, Insula Gozo și The three cities, toate prilejuri bune de a socializa cu ceilalți profesori veniți la ETI Malta pentru diferite cursuri. În încheiere aș dori să menționez faptul că experiența Comenius a fost una benefică pentru mine atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Sper ca și în viitor să mai am ocazia să particip la astfel de activități. Consider că acest tip de schimburi trebuie încurajate astfel încât și alți colegi profesori să aibă posibilitatea de a le experimenta.
Prof. de lb. engleză Ruja Călina Diana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:59 Ora standard a Europei de Est