Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

„Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Proiect Comenius Regio la CSEI Nr. 1 Oradea

„Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Proiectul Comenius Regio ,,Social and school integration for children with special educational needs” (,,Integrarea socială și școlară a copiilor cu cerințe educative speciale”), finanțat cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul de învățare pe tot parcursul vieții, este singurul proiect de acest fel la nivelul județului Bihor și al nouălea din cele 16 proiecte aprobate în 2013 la nivelul întregii țări.

Parteneri în cadrul proiectului sunt instituții de învățământ din județul Bihor și regiunea Thesprotia (Grecia). Alături de Inspectoratul Școlar Județean Bihor instituțiile implicate în materializarea acestui parteneriat sunt: Primăria Municipiului Oradea, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller”, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” Oradea și Asociația ,,Filantropia”.
Parteneriatul își propune: promovarea dimensiunii europene în educația incluzivă prin cooperare între autoritățile locale și instituțiile implicate în proiect, împărtășirea experienței și a bunelor practici privind integrarea elevilor cu CES în școală și societate, dezvoltarea competențelor profesionale a cadrelor didactice implicate în integrarea/ recuperarea/reabilitarea școlară și socială a copiilor cu CES, promovarea în rândul comunității a unei atitudini pozitive față de copiii cu cerințe educative speciale,  compararea aspectelor specifice sistemelor de învățământ din România și Grecia cu accent pe problematica integrării, dezvoltarea orizontului cultural și multicultural.
În cadrul proiectului s-au desfășurat, în lunile noiembrie și decembrie, câteva activități la organizarea cărora și-au adus contribuția: conducerea școlii, reprezentată de dna director prof. Popa Lucia Laurenția și dna director adjunct prof. Ilisie Carmen, prof. Erdeli Elena, coordonator de proiect, membrii echipei de proiect și profesori dedicați acțiunilor de parteneriat: Pantazi Teodora, Kiss Ramona, Herlaș Mirela, Poszet Camelia, Indrie Mariana, Turcuț Anca, Haș Rodica, Șipoș Lăcrimioara, Calamar Daniela, Tirla Anca, Gorgan Lavinia, Bodea Paula, Popa Adriana, Vidican Liliana, Lakatos Gyongyi și Hava Laura.
Prima activitate a constat în alegerea logo-ului proiectului care a fost desemnat în urma organizării unui concurs de desene în România și Grecia. Miercuri, 6 noiembrie 2013, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a găzduit reuniunea partenerilor din Grecia și România. Invitații au fost întâmpinați în mod tradițional cu pâine și sare, fiind așteptați de conducerea școlii, echipa de proiect și de elevi îmbrăcați în port popular. Programul pregătit de gazde a cuprins: primirea distinșilor invitați parteneri din Grecia, prezentarea unui moment artistic, vizitarea școlii, activități în cadrul atelierului de meloterapie și al celui de confecționat lumânări, ședință de lucru pe tema aspectelor specifice sistemelor de învățământ din România și Turcia.
Am sărbătorit Ziua persoanelor cu dizabilități
În 3 decembrie ( de Ziua persoanelor cu dizabilități), au fost organizate la sediul centrului nostru activități de confecționat obiecte decorative, la care au participat și partenerii noștri de proiect, elevi și profesori de la Lic. Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu” (elevii din clasa a X-a A, coordonați de prof. Urdea Ramona), Lic. T. German ,,Fr. Schiller” (elevi din clasele a III-a și a V-a, coordonați de prof. Torjoc Florin), Lic. T. ,,O. Ghibu” (elevi din clasa a VI-a, coordonați de prof. Turean Nicoleta).
Partenerii noștri au cooperat la realizarea sarcinilor în cadrul a trei ateliere de lucru: pictarea unor figurine din ipsos, decuparea unor decorațiuni din materiale textile și confecționarea de lumânări și podoabe de pom din CD-uri și alte materiale reciclabile. Produsele realizate vor fi expuse la sediul CCD Bihor, precum și la Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu” și C. N. ,,Mihai Eminescu”, în cadrul unor expoziții cu vânzare.
Prof. Elena Erdeli

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:52:35 Ora standard a Europei de Est